Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

10 Mart '07

 
Kategori
Aile
 

Bugün oğlumun doğum günü ...

Bugün oğlumun doğum günü ...
 

Bugün, 10 Mart… Oğlum Mert’in doğum günü …

Onunla ilk göz göze gelişimiz ufak bir pencereden ve bir hemşirenin kucağında iken oldu. Dünyaya geleli çok kısa bir süre olmuştu, beyaz kumaşlarla sarmalanmış, kırmızı /kahverengi bir ten, koyu kahve renkli boncuk boncuk gözler ile hiç gözünü ayırmadan sanki görüp ayırt etme yetisine sahip bir yetişkin gibi bana bakıyordu.

O anı hiç unutmuyorum. Unutmayacağım.

O günden, bu yana tam 24 yıl geçti. İyisi, kötüsü ile geçen uzun bir dönem, düşündüğüm zaman aklıma sayısız olaylar geliyor.

Daha bir yaşında iken, gece kalkıp plastik aletlerle evdeki eşyaları tamir ederdik beraberce, tabii saatin gecenin ikisi olduğunu söylememe gerek yok. Daha sonraki dönemde beyaz Michael Jackson vardı evin içinde, danslar, danslar ve dinmeyen müzik sesi…

İlkokul döneminde onunla baş başa kaldık. Çocuğunuzla annesi yanınızda olmadan 4 yıl gibi bir süre yaşarsanız çok farkı duygular gelişiyor aranızda, oğlumla gezdik, oynadık, yedik, içtik, top oynadık, ders çalıştık, yemek yaptık… Evet, faydalı diyerek siyah mercimek yemeği yapmıştım ona ama yememişti, bende hiç ısrar etmedim ve kendime bol bol koyup yemeğe başladım. O kadar lezzetle yemişim ki, kısa bir süre sonra “ – Baba, 2 kaşık versene güzele benziyor .” dedi ve sonra koca bir tabağı mideye indirmişti. Hala mercimek gördüğünde o anı hatırladığını biliyorum.

Ve sonra gri bulutlarla kaplı günler, ondan uzak geçen yıllar… Kalpler beraber olsa da fiziken uzakta olmanın verdiği mutsuzluklar yaşadım, yaşattım. Böyle mi olmalıydı, hayır ama önlemek sadece benim elimde değildi. Yapacak tek şey vardı, biraz ertelemek ve bende onu yaptım.

Yıllar hızla geçti, ilkokul, ortaokul, lise derken üniversite…

Güzel sanatlar fakültesini kazandığı zaman nasıl mutlu olduğumu, sevindiğimi ve ağladığımı unutmama olanak yok. Şu an kazandığı burs ile Belçika’da okuyor Mert, ve onu o kadar çok özledim ki…

Koca adamım benim, seni seviyorum. Tek dileğim hayat boyu yüzünün gülmesi, bunu sakın unutma olur mu? Her şey dilediğin gibi olsun, Mert… Ve Doğum Günün Kutlu Olsun…

Reşat Şentürk

 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..