Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '12

 
Kategori
Deneme
 

Bulutlar ve ülkeler

Bulutlar ve ülkeler
 

Bulutlar ve ülkeler artık benzer oldular. Esen global çıkar rüzgarları memleketleri yönledirmeye başladılar.

Ülkemiz, jeopolitik konumu nedeni ile ABD ve Avrupa dan gelen rüzgarlara açıktır. ABD den esen rüzgarlar, doğrudan gelen ve  Arap yarımadasından geçtikten sonra gelen olmak üzere ikiye ayrılır. Bu ABD ve AB rüzgarları bizim bulutla karışır tekrar kuzey Afrika ve Orta-doğu da esmeye başlar.   Esen rüzgarlara şükredersek, bizim bulut bol bereket barındıracak ve içinde de yaşayan herkese mutluluk verecek.

Artık kabul ediyorum iş için aş için biz nelerden taviz verirsek, bizim bulutumuz da aynı tavizleri verecek ve veriyor da. Madem öyle artık tüm bulutların insanlarına sesleniyorum : Bırakalım özgürlük ve ulus masallarını ve olgunca kabul edelim bizi yönetenin sermaye olduğunu.  Belki o zaman daha disiplinli ve daha çok üretir ve tüketiriz!

Kapitalizm altın çağını yaşarken "ekonomik kriz" gibi dizilere inanıp ekranın arkasını göremeyenlerden zaten bir medet beklemiyoruz. Zenginlerin krizde % 5 daha zengin olduğu yerde emekçiler  bir asır savaşarak aldıkları haklar geri veriyor. Rüzgar herkesi bir yerlere sürüklüyor işte. Karıncılar rüzgarla nasıl toz dumana karışıyorsa  bizim aydınlarda öyle.  Evet İnsanoğlu Ay'a ayak bastı! İkiz kulelerin çökmesi fizk kanunlarına uygundur.! Gelişmiş ülkeler sadece medeniyet paylaştılar.! Örümcükler ağını örmüş rüzgarın  sinekleri getirmesini bekliyor. Tabiatın bir parçası olan insan kendi tabiatının özel yaratıldığı ilüzyonuna katılarak hayvansallığını denerken bunu ilahi bir eylem olarak görebiliyor. Üremenin farz olduğu kültürlerde soy gibi sunni değerler, evrensel esen rüzgarda değerini kaybediyor. Evrensel akımda zaman faktörü yoktur.. M.Ö !500 yıllarında yaşayan biri, bundan  on bin yıl önce yaşayan biri ve bugün yaşıyan biri  evrensel akımda aynı yerdedirler. Öğretmenler kendi değerlerini değil evrensel değerleri anlatır. Polisler evrensel değerlerinin bekçileridir. Yönetenler evrensel değerlerin Evrensel olan Yaratıcısına layık yönetmelidirler. Evrensellikte zaman faktörü yoktur demistim ve oraya varmanın da evrensel düşünmekten geçtiğini şimdi belirteyim. Evrensel düşünce de ilk bilgiler : yoktum var oldum, düşünüyorum ve yine düşünüyorum. Bildiklerimin çok azı evrenseldir ve onları da her zaman bilemem. Yoktum var oldum ve bir gün yok olacağım. Geçmişten ne aldım ve geleceğe ne bırakabilirim ? sadece ilim. Gerisi zaman ve mekana bağlı kültürel değerler. Evrensellik bir elektronik aygıtının kullanma kılavuzu ile birlikte gönderilmesi gibi gelmez insana ki hayata yön versin. Evrenselliğin rüzgarları yüreğinizde ve bilincinizde essin dilekleriyle sağlıcakla kalın. 

Bu arada bu yazıyı günlerce onay da bekleten kardeşe sevgiler. 

 
Toplam blog
: 82
: 437
Kayıt tarihi
: 11.08.09
 
 

İlgi alanlarım muzik. İlk kez Milliyet Blog'da yazı yazmayı deniyorum, daha doğrusu düşüncelerimi..