Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '13

 
Kategori
Sosyoloji
 

Bundan böyle sittin sene Taksim alanında kutlama beklemeyin..

Bundan böyle sittin sene Taksim alanında kutlama beklemeyin..
 

İhracat işlerimden dolayı mağazama mutlaka gitmeliydim. Saat 11 dolayında sokağa çıkar çıkmaz muhallebicinin önünde 7 gaz maskeli polis memuru tarafından 20-25 yaşlarında sırt çantalı biri kız iki gencin dövülmesine şahit oldum (copsuz)..

Çok rahatsız oldum..

Olaydan 5-6 saat sonra muhallebici dükkanına olayı öğrenmek için gittim. Normal yürümekte olan iki gencin caddeden karşıya geçmek istemelerinden ve polis memurlarının izin vermemesinden kaynaklandığını öğrendim.

Yer; Valikonağı caddesi ve karşı dediğim yer ise bizlerin bulunduğu yani herhangi bir yasaklamanın mevcut olmadığı yer. 5-6 metreden yaşanan olayı gözlemleyebiliyoruz fakat müdahale edemiyoruz.

Bazı polislerin farklı olduklarını düşünürdüm her zaman ama o görüntüleri izledikten sonra anladım ki dünyadaki bütün polis memurlarının beyin yapıları üç aşağı-beş yükarı aynı yapıya sahip olduklarına kanaat getirdim.

3 memur 5 memur yetmemiş gibi 7 polis memurunun aynı anda iki gencin üzerlerine gitmelerini hangi vicdani sorgulamaya girmek istersiniz sevgili arkadaşlar?

Dikkatınızı çekmek isterim. Yolda herhangi bir barikat söz konusu değil.

Benim bildiğim, polis teşkilatı vatandaşın güvenliğini sağlamasıdır.

Gelelim bugün yaşananlara..

Yüzü maskeliler-taş-saban-biber gazı-jop-panzer-ambulanslar..

Günün maliyeti.. Bilmem şu kadar dolar.. 3 polis memurunun ağır yaralanması ve beyin ameliyatı..bir çok sade vatandaşın biber gazından etkilenip  hastanelere kaldırmaları.

Gürsel Tekin'in (kendi  ifadesine göre) gazdan etkilenip hastaneye kaldırılması ve serum tedavisinin uygulanması.

Önce Tekin'i bi sorgulayalım..

Birincisi, ne işin var senin o alanda Gürsel Bey?

İkincisi, siyaset yapacaksan meclis'te yapmalısın..

Öyle, saflarda yer alayım-biber gazı mağduru olayım, sonra da hükümeti eleştireyim mantığıyla siyaset olmaz beyim.

Kemal Bey de aynı şekilde, adeta marjinal grupları kışkırtırcasına Taksim'de kutlanması yönünde mesajlar verdi.

Hakikaten CHP'nin AKP'ye çalışıyor olduğunu şimdi onayladım..

Adamı zorla AKP'li yapmaya çalışıyorlar..

Bundan böyle sittin sene Taksim alanında kutlama yapılabileceğine inanmıyorum.

Tüm bu yaşananlar belki bir strateji, belki bir senaryo ürünüdur bilemiyoruz. Zira bilinen ve görülen o ki, yaşananlar İstanbul'a yakışmadı..

Hem, 1 Mayıs işçi bayramı mehter marşıyla mı kutlanır mış?

Acaba 1 Mayıs'ı kutlayacak işçi sınıfı kalmış mıdır diye de kendime soramadan edemiyorum..

Gerçek işçiler iyice yalnızlaştırıldılar. Sömürülüyorlar ve çaresizdirler.. 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..