Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '08

 
Kategori
Ev / Bahçe
 

Bunga Patma Deriz Biz Buna

Bunga Patma Deriz Biz Buna
 

canimgrubum.com


Rafflesia dünyanın en büyük çiçeğidir. 1818 yılında Dr. Joseph Arnold tarafından Endonezya Yağmur Ormanlarında bulunmuştur. Ömrü yalnızca 2 haftadır. Dünyada sadece Endonezya'nın Sumatra ve Borneo Adaları ve Güney Tayland'daki Khao Sok Milli Parkı'nda görülen Rafflesia, bir hafta içinde çiçek açıp ikinci haftada da ölüyor. Genişliği 1 metreye kadar büyüyebilen Rafflesia'nın ağırlığı ise 11 kilograma kadar ulaşabiliyor.
Kaynak-1 : http://tr.wikipedia.org/wiki/Rafflesia>

A dostlar işyerimdeki Gülseren arkadaşım bana bu maili yolladığında çok şaşırdım doğrusu.Ne kadar da büyük bir çiçektir bu ki ilk defa görüyorum.Sizler ile paylaşmak istedim.Kimbilir ne kadar arı faydalanabilir bu çiçekğimizden.Sakın özel günlerde bu çiçekten sevdiklerinize armağan etmeyin derim :)) Hele hele buketi yaptırdığınızı düşünemiyorum.Hani derler ya her kadın bir çiçektir.Ben buna katılmıyorum.Onlar birer melektirler.Ama hangi melek siz karar verin buna =)))))

Endonezya, Brunei, Tayland ve Malezya'da özellikle de Sumatra ve Bornea adalarinda yasayan bir çesit tropik orman bitkisidir. 1818 yilinda İngiliz kasif (Singapur'un kurucusu) Sir Thomas Stamford Raffles ve Dr Joseph Arnold tarafından bulunmustur. Java dilinde bu bitkiye bereket çiçegi anlaminda "bunga patma" adi verilmektedir. Bazı kayıtlarda ise "kadavra çiçeği" ya da "ceset nilüferi" adi da verilmektedir. Bitkiler dünyasının mucizesi olarak tanimlanan bu çiçek dünyanın bilinen en büyük çiçegi olup, oldukça nadir bulunmaktadir. Taç yapraklarinin uzunluğu 1 m civarındadır. Kendisi fotosentez yapmayip ihtiyaç duydugu besinleri orman agaçlarinin üzerinde yasayarak temin eden bir parazittir. Çok kücük tohumlari uygun ortam bulunca gelismeye baslar, çiçek açmadan önce bir lahana gibi aylarca olgunlasir. Olgunluga erisince o muhtesem çiçeklerini açar. Yaklasik 3-5 gün çiçekli kalir ve ardindan solarak çamur gibi bir görünüm alir ve çürür.

Kaynak-2 : http://www.ciceksehri.com/>

Kaynağımız arkadaşlar :: Yukarıda belirttiğim kibi =)))

gokhancenker@hotmail.com

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..