Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Burası Dingo'nun ahırı mı, giren çıkan belli değil sözü nerden geliyor

Burası Dingo'nun ahırı mı, giren çıkan belli değil sözü nerden geliyor
 


Hiç merak ettiniz mi "

Ben bir ara sormuştum, İstanbul'un yaşlı beyefendilerine.

Burası Dingo'nun ahırı mı? sözünün nereden geldiğini?

Eskiden atlı tramvaylar zamanında, tramvaylar iki atla çekilirken dik Şişhane yokuşunu çıkabilmek için Azapkapı'dan takviye at alarak yokuşu çıkabiliyorlamış..

Tramvay bu haliyle Taksim'e kadar geliyormuş.

Burada çıkartılan atlar, bu gün Taksim alanının batı kısmındaki sular idaresi ile Fransız konsolosluğu arasında bir ahırda bir süre dinlendirildikten sonra tramvaya bağlanmadan boş olarak Azapkapı'ya götürülürlermiş.

Taksim'deki bu ahırı Dingo adlı bir rum vatandaş işletiyormuş.

Gün boyu bir sürü atın girip çıkmasından dolayı dilimizdeki '' Burası Dingo'nun ahırı mı, giren çıkan belli değil '' sözü buradan gelmiş

Ben yine de hatırlatayım dedim.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..