Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '12

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Burdur Eğitim İş: “4+4+4 eğitim sistemi= 4+4+4 dert sistemi”

Burdur Eğitim İş: “4+4+4 eğitim sistemi= 4+4+4 dert sistemi”
 

BURDUR EĞİTİM İŞ ŞUBE BAŞKANI BÜLENT YAMACI VE SENDİKALI ÖĞRETMENLER


Eğitim İş: “4+4+4 Eğitim Sistemi= 4+4+4 Dert Sistemi”

Bir basın açıklaması yapan Eğitim İş Burdur Şubesi, yeni eğitim sisteminin olumsuzluklarının ve sonuçlarının okulların açılmasıyla birlikte suyüzüne çıkmaya başladığını ve ülke çapında olduğu gibi Burdur’da da eğitim-öğretimin büyük sorunlarla açıldığını vurguladı.

Burdur Eğitim İş Şube Başkanı Bülent Yamacı bir grup Eğitim İş üyesi öğretmenle birlikte sendika binasında yaptığı basın açıklamasında, “4+4+4 Eğitim sisteminin eğitim camiası ve velileri huzursuz eden artçıları”nın “okulların açılması ile iyice hissedilmeye başlandığı”nın altını çizerek “yurt genelinde olduğu gibi ilimizde de eğitim-öğretim yılı”nın olumsuzluklarla başladığını ifade etti.

BAZI OKULLARDA 1. SINIFLARIN UYUM EĞİTİMİ ÖĞRETMENSİZ GEÇTİ

Bülent Yamacı, Milli Eğitim Müdürlüğünün uygulamalarına yüklenerek, “66 aylık çocuklarımızı okul yolunda perişan eden bu sistemin yanlış olduğu daha ilk haftada ortaya çıkmıştır. İl merkezinde 1. sınıfların uyum eğitimlerinin bazı okullarda öğretmensiz yapılması, eğitim öğretim hayatına ilk adımlarını atan yavrularımızı ve anne-babalarını hayal kırıklığına uğratmıştır. Her zaman olduğu gibi İl Milli Eğitim Müdürlüğü yine çözümü (!) son güne ve son dakikaya bırakarak sorumluluğunu üzerinden atma çabası içine girmiştir.” Dedi.

Bülent Yamacı’nın açıklaması şöyledir:

14 Eylül 2012 Cuma günü mesai bitiminde İl Milli Eğitim Müdürlüğü resmi internet sitesinde açıklanan öğretmen görevlendirmelerinin, mevcut norm kadro fazlası sınıf öğretmenlerinin kıdem ve hizmet puanı üstünlüğüne bakılmaksızın gerçekleştirilmesi günü kurtarmış olabilir; ancak sorunlar zincirine yeni bir halka eklemekten başka bir işe yaramamıştır. Bundan sonra yapılacak olan kadro tahsisinde bu görevlendirilen öğretmenlerimiz ayrı bir mağduriyet yaşayacaklardır.  

Ayrıca şu an görevlendirilmiş olan öğretmenlerin bir süre eğitim öğretim hizmeti verecekleri öğrenciler de öğretmen değişikliği nedeniyle mağdur olacaklardır.

İlimizde taşımalı eğitim uygulaması yapan okullarımızda,5. Sınıf öğrencileri haftalık 36 saat; 6, 7 ve 8. Sınıflar 30 saat ders göreceklerdir. Çocuklarımız servisin kalkış saatine kadar beklemek zorunda kalacaklardır.  Bu bekleme süresi okullarımızda hem çocuklarımız hem de öğretmenler için yeni sıkıntılar doğuracaktır.

Eğitim-İş olarak 4+4+4 eğitim sistemi ile ilgili TBMM ve MEB’e sunduğumuz raporda binlerce sınıf öğretmeninin norm kadro fazlası duruma düşeceğini belirtmiştik. Bu raporumuz TBMM’de Genel Başkanımız tarafından okunarak tutanaklarda yer almıştır. Eğitim-İş yine haklı çıkmıştır. Maalesef Türkiye genelinde yaklaşık 30.000 sınıf öğretmeni norm kadro fazlası durumuna düşmüştür. İlimizde de birçok sınıf öğretmeni aynı kaderi yaşamak zorunda bırakılmıştır. Eş durumu atamalarının alan değişikliği dayatması ile yapılacak olması, yarınlarda benzer dayatmaların norm kadro fazlası sınıf öğretmenlerine de uygulanacağı endişesini güçlendirmiştir.

Öğretmen kadro tahsisleri yapılıncaya kadar sınıf okutmadan bekleyecek sınıf öğretmenlerinin maddi zararları için ne yapılacaktır? Uğrayacakları maddi zararı kim karşılayacaktır? Bu eğitim sistemine geçişte hiçbir sınıf öğretmeninin kadro fazlası duruma düşmeyeceğini söyleyen MEB ve yetkili sendika şimdi yaşananlara nasıl bir kılıf uyduracaktır? Kaldı ki:

Bu sisteme göre düzenlenmesi gereken okullarımızda derslikler, merdivenler, tuvaletler, sıra ve masalar dönüştürülen okul türlerine uygun mudur?
Bu dönüşümü gerçekleştirmekle sorumlu okul idareleri gerekli harcamaları nasıl yapmıştır/yapacaktır?

Öğretmenlerinden ayrılmak zorunda bırakılan çocuklarımızın psikolojisi nasıl düzeltilecektir?

Okulöncesi eğitim görmeden ilköğretime başlayacak çocuklarımız yeterli bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimi sağlayamadan ilköğretimde sunulan becerileri nasıl edinebileceklerdir?

Popülist ve günü kurtarmaya yönelik şov içerikli eylemlerle bu süreci durdurmak mümkün görünmemektedir. Yapılması gereken farklılıklarımızı bir kenara bırakarak, ülkemizi ortaçağ karanlığına teslim edecek bu eğitim sistemine karşı eylem birlikteliğini gerçekleştirmektir. Eğitim İş, milli eğitim sistemimizde meydana gelecek tüm mağduriyetlerin takipçisi olacak ve mağdurların haklarını savunmak için her platformda hukuksal ve eylemsel mücadelesini sürdürecektir. Kamuoyuna saygıyla duyururuz.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..