Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '18

 
Kategori
Deneme
 

Bütün İnsanlar Aynı Değil Kim Demiş Onu, Kimi Kral Kimi Dilenci, Cepleri de Onurları da

Bütün İnsanlar Aynı Değil Kim Demiş Onu, Kimi Kral Kimi Dilenci, Cepleri de Onurları da
 

Yazılan konuşulan bu kulaktan girer bu kulaktan çıkar, ben hayata bakarım.

Benim adım Kerim Korkut, hiç kimsenin değerlendirmesi bakış açısı bana uymaz.

Bütün insanların eşit haklara sahip olmaları ve onurlarının eşit olması temenniden ibaret.

Ben hiçbir yerde bunu görmediysem demek ki yok böyle bir şey.

Hem bunu sağlamak da kolay değil.

Zengin-fakir, güzel-çirkin vs konularında zaten herkes farklı da “haklar ve onur/değer” konularında eşit oldukları iddia ediliyor.

Tamam, olmalı ama olamıyor, demek ki zor…

Valiyle çobanın onurunu eşitleyemiyorsun, o koyun güdüyor diğeri koca bir şehri yönetiyor, ikiniz de aynı değerdesiniz nasıl dersin! Böyle diyenler yalan söylüyor, kandırıyorlar insanları!

Çoban da zaten kendini valiyle aynı görmüyor, “İkisi de Allah’ın kulu” lafı ikisini eşitlemiyor!

“Öyleymiş gibi yapalım çobanın da gönlü olsun”

Miş gibi yapamam, çobana çoban olarak değer verir severim.

Hem herkes aynı değerde olmasın ne olacak ki… Öyle olunca Ali’nin Veli’den farkı ne olacak. Hayat bir yarış herkes her konuda diğerini geçmeye çalışacak.

Bakın bu yalakaların icadı, kandırmaca. Ve sizlerin buna ihtiyacınız yok, erdem meselesi dilenciye kraldan daha çok değer verip sevebilirim.

Toplum tarafından değerli görülmek için çırpınıp duruyorsunuz, ne kadar yanlış, toplumun değerlisi kral; ama bakın mesela ben dilenci severim, çoban severim… Ve benim gibilerin sayısı az değildir.

Bizden daha yukarıda/değerli olanların değerini kabul edeceğiz ama sevgimizi/ilgimizi vermek zorunda değiliz. Onur da onların olsun, daha fazla hak etsinler.

Böyle bir dünyada bunlar için boşuna mücadele ediyoruz, sahip olamayacağız, asla vermeyecekler! Biz onayı asil yüreklerden alırız, insanlık onurumuz bize yeter!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..