Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Buyrun dalyan köfteye..

Buyrun dalyan köfteye..
 

Akşam yemeğine misafir davet etmiştim. Aslında yemek yemeyi de yapmayı da fazla sevmiyorum fakat bazen arada böyle hamaratlığım tutuyor.. Fakat canım istediği zamanda ortaya mükemmel sonuçlar çıkartabiliyorum. Yeter ki içimden gelsin..

Akşam için kafamda yapacaklarımı düşündüm ve dalyan köfte yapmaya karar verdim. Tabi menü sadece bu olamaz. Menüde günün çorbası,zeytinyağlı bol limonlu barbunya, mevsim salatası, sigara böreği, cevizli kereviz salatası, tereyağlı sütlü pütürsüz bir püre, pilav, tatlı ve meyve vardı...

İlk defa dalyan köfte yapacaktım.Yapar mıyım yapamaz mıyım derken malzemeleri aldım. Denenmiş dalyan köfte tarifinide yanıbaşıma koydum....1 kilo kıyma 2 orta boy soğan, yarım ekmek içi, tuz, karabiber,3 yumurta 1 diş sarmısak bunlar köfte malzemesi için. hepsini iyice yoğurdum. Ve biraz dinlenmesi için buzdolabına koydum.

Sonra iç malzemesi için 1 bardak bezelye haşladım, 1 tane havuç haşladım,İsteğe göre 2 adet de yumurta haşlayabilirsiniz fakat ben bir dahaki sefere yumurtasız tercih edeceğim.

Birde sos malzemeleri var.2 diş sarmısak, 1 çorba kaşığı margarin, 1 kaşık salça, kekik, karabiber,tuz, ve 1 litre su.Bunlarıda 5-10 dakika kaynatıyoruz..

Dinlenmiş ve yoğrulmuş köfteyi iki eşit parçaya böldüm. Düz zemin üzerine dikdörtgen şeklinde açtım. içerisine haşladığım malzemeleri koydum ve yavaş yavaş rula şekline getirdim. Diğer ikinci parçayada aynı işlemi uyguladım. Ve bunun birde püf noktası bulunuyormuş. Fırında rulo şeklindeki köftenin çatlamaması için bol yağla üzerini düzetlmemiz gerekiyormuş.Ve sıcak fırına sürülüyor. Piştikten sonra sosu üzerine gezdirip,5 dakika daha fırında tutuyoruz..

Tabiki bu güzel lezzetleri şık bir masada sergilemek gerekiyor ki verdiğiniz emek yerini bulsun. Hem kendinize hem misafirlerinize iştah açıcı bir görüntü olsun. Hemen pembeli yemek takımlarim ile pembeli servis örtülerimi çıkarttım yine renk tonları uygun su ve içecek bardaklarını hazırladım. Çatallar bıçaklar kaşıklar.. Herşey hazırdı.... Çok severim güzel şeyleri.

Evet sonuç mükemmeldi. Yemekler, görüntü nefisti.. Başarıyla tamamlamıştım.Her zaman böyle hünerlerimi sergilemediğim için büyük beğeni topladım tabiki o akşam...

Dediğim gibi canımın istemesi gerekli, yoksa beceriksizliğimden değil yani..

Sevgiyle kalın

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..