Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '13

 
Kategori
Güncel
 

Büyük Eklnci Halil Eğriboyun yazdı...

Büyük Eklnci Halil Eğriboyun yazdı...
 

OKTAY EKİNCİ hayata veda etti.


Öyle suskunum, öyle zor ki duygularım Oktay ağabey hayata veda etti. Oktay Ekinci'yi kaybettik.

Yakında olmamak çok zor  bir duygu imiş.

Bugüne dek seyahatlere, toplantılarına uğurladığımız Sevgili  Oktay ağabeyi yarın Kanlıca Mezarlığında son yolculuğuna uğurlamak...

Sevgimiz kalbimiz çırpınırken...(N.K)

(Şimdi Muğlalı gazeteci Halil Eğriboyun'un Sevgili Oktay (EKİNCİ) ağabey ile ilgili  veda yazısını yayınlıyorum.)

BÜYÜK EKİNCİ…


Bilgisayarımı açtım.
Bir ölüm haberi...
Cumhuriyet Gazetesi’nin İnternet sayfasında…
Haber…
“ Gazetemiz yazarı Oktay Ekinci yaşamını yitirdi” diye yazıyor.
Gözlüğümü çıkardım gözlerimi( bizim yöresel dilimizle) ovuşladım…
Acaba isimi yanlış mı okudum diye...
Bir kez daha baktım habere…
Ne yazık ki gerçekti haber…
Sayın Ekinci…
Aramızdan ayrılmıştı, sonsuz olmuştu...
Ancak…
Ben inanmadım… İnanamadım…
Oktay Ekinci’nin Yaşamını Yitirdiğine…
Çünkü…
Oktay Ekinci ile 30-40 gün önce Muğla'da oturmuştuk.
Menteşe Belediye Başkanı A. Adaylarımızdan Mustafa Şahin’in ofisinde…
Gayet sağlıklıydı.
Hatta...
Şahin ile Ekinci'nin birlikte fotoğraflarını çekmiştim...
Onun için inanamadım…
Onun için şok oldum.
Ellerim titredi…
Tuşları basmadı parmaklarım…
 XXX


“Oktay Ekinci kimdi?” diye soran olur mu bilmem…
 Ben 35 yıl geriye gittim bir an…
 Belediye Başkanı Erman Şahin…
 İmar Müdürü Oktay Ekinci…
 Ben de, o tarih de Gazete İzmir’in Muğla Muhabiri…
 Gazetecilik yaşamımın çıraklık yılları…
 Bir gün, yapımı yeni biten yeni sanayi de fırtına çatı uçurmuştu…
 Önce Fotoğrafı çektim…
 Sonra da Muğla Belediyesi’ne gittim…
 İmar Müdürü Oktay Ekinci’den Yeni sanayi de uçan çatı konusunda bilgi almak için…
 O zaman çırak filan demiyorlardı…
 Sizi hemen kabul ediyorlardı…
 Oktay Ekinci de kabul etmiş, odasına almıştı beni.
 Ekinci’ye hemen sorumu sordum genç ve çaylak gazeteci edasıyla…
 Yeni sanayinin çatısı uçmuş ben fotoğraflarını çektim. Bana bilgi verir misiniz?
 Bilgi vermeden önce…
 İmar müdürü Oktay Ekinci “aferin sen olacaksın” dedi…
 Niye aferin verdi bana anlamadım…
 Devam etti Ekinci…
 “Gazeteci önce belgeler, sonra yazar.
 Sen fotoğraf çekerek bunu yapmışsın”
 Gerçek haberciliğin, belge olduğunu ondan öğrenmiştim…
 İşte…
 O zaman tanımıştım Oktay Ekinci’yi…
 Tam 35 yıl önce…
 XXX


Oktay Ekinci…
Yıllarca ışığımız olmuştu…
Bizi aydınlatan…
Yılarca Rehberimiz olmuştu…
Bize yol gösteren…
Muğla Kent dokusunun korunması ve kollanmasını o getirmişti
Muğla Bacasının dünya birincisi olması da onun eseriydi…
Muğla’ya Çevreciliği ve Çevre duyarlığını o öğretmişti…
Ekinci…
Büyük ekinciydi…
Ektiklerini Muğla şimdi biçiyor…

  

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..