Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '13

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Devrim'in yıldönümü'nde… Yıldönümü geldi, 19 Ekim 2013.

Devrim'in yıldönümü'nde… Yıldönümü geldi, 19 Ekim 2013.
 

Devrim Gazetesi önünde Yerkesik çocukları Ünal Türkeş ile.


Öyle suskunum, öyle zor ki duygularım Gazetem Devrim'in Muğla'daki ilk kalplerinden Sevgili Oktay ağabey hayata veda etti. Oktay Ekinci'yi kaybettik.
 
Yakında olmamak çok zor  bir duygu miş.
 
Bugüne dek seyahatlere, toplantılarına uğurladığımız Sevgili  Oktay ağabeyi  Kanlıca Mezarlığında son yolculuğuna uğurlamak...

Sevgimiz ve kalbimiz çırpınırken...

Bir avuç Muğla'dan bir dünyaya
Senin resmini çizelim.
Yaptıklarını, yaşadıklarını
Anılarını konuşalım...


 Seni çok seviyoruz. Seni çok özleyeceğiz...Bir ömür...Işık içinde yat,  Oktay ağabeyciğim.

 

Muğla Devrim Gazetesi’nin kuruluş yıl dönümü geldi. 19, Ekim, 2013 Cumartesi günü. Bugün de Gazete yıl dönümü nedeniyle sayfa alacak.

Önce, sevgili Melda(Türkeş) ablayı, kutluyorum,  tekrar iyi dileklerimi ve sevgilerimi iletiyorum.

Gazetem, Anadolu basını. Dile kolay, Yıllara kolay. Ne zordur ayakta tutmak, bilinçle ve bilinçli ellerde…

Tüm bugüne dek yılmadan, ilkelerinden ödün vermeden geleceğe taşıyanları sevgi ve saygıyla yad ediyorum.

Gazetemin sevenleri, dostları, okuyucuları, yurdun dört bir köşesine yayılan Muğla etnoğrafyası bugün de ses verecek…

Ünal Türkeş ağabeyime en derin duygu ve sevgilerimi iletiyorum.

Ve  o yazarları,  yüzlerce yazısını yıllara sürgün edercesine, geleceğe taşıyacak Muğla’nın ve ülkenin içeriklerini yazmak heyecanını hiç yitirmeden sürdüren yazarlarını sevgiyle kucaklıyorum.

Devrim girdiğim an beni etkileyen, etkilemeye devam eden bir gazete, gazetem. Devrim’in ekolünden geçiyor, tüm insanlık.

Ünal Türkeş ağabeyimin derin bilgisinden. En çok etkilendiğim ve düşündüğüm şey şu idi. Dile getirmem gerek.

Ünal Türkeş ağabeyimin arşivi zengin ve derin bilgi ve belgelerle dolu arşivi o hayattayken, hayata geçmeli, diye düşüncem oluşmuştu.

Bir gün bir toplantı anında dinledim kendisini. Muğla AKP milletvekilleri Ali Boğa ve Yüksel Özden beyefendiler, gazeteyi ve Ünal ağabeyi ziyaret ederler. Bu söyleşide “bir Muğla evi alarak restore edeceklerini ve iki asistan atayarak Ünal Türkeş hazinesini hayata  orada geçireceklerini, duygularını dile getirirler.

Duyguları her şeyin üstünde sadece tarih ve kültür, misyon yüklü anıları, arşivleri, belgeleri kıymetle görebilmektir. Dileğim odur ki, hayata geçsin.

Öyle ya sevgili hocam Şadan Gökovalı “Muğla yansa, Muğla’yı küllerinden çıkartır, Ünal Türkeş dostum “ diyerek duygularını tarihe kazımıştır. Bilimi insanlığın hizmetine sunan sevgili hocamı selamlıyorum.

Muğla Ünal Türkeş ağabeyimle en şanslı yıllarını yaşamıştır, diye düşünmekteyim. Çünkü o Muğla’yı siyaset tarihi, kültür ve tarih izleri, yerel özellikleri ile ülkeye izler düşürmüştür. Kim bu denli Muğla’yı anılarla, geleceğe işleyebilir?

Kendi adıma çok teşekkür ediyorum. Duygularım  o denli özeldir ki, hep etkilendim. Her seyahat ve toplantı, çağrılı olduğu yere Anadolu’nun basın gündemini taşıyarak, Muğla’yı, geldiğinde toplantılarından yazılarını Gazetede tam vererek bizleri ve okuyucularını, Muğla halkını bilgilendirmiştir.

Emek, ne kadar büyük. Kutlamak gerek.

Bu anlamda Muğla halkını Devrim’le yakın olan Muğla halkını, o yanık tenli, duygulu, içli  insanlar bağrında ve kalbinde bir Devrim Gazetesi ve Ünal Türkeş duygusu saklamaktadır. Teşekkürler.

Bugün de çalışanlarını sevgiyle kutluyorum.

Yazılarım için ne çok çalıştım, sevgili Güliz, Nazife ile. Sevgili Süleyman Akbulut’u yıl ve gün onlar Gazetem Devrim’in kucaklayıcıları.

Devrim’in dostlarını sevgiyle selamlıyorum.

Ve Sanat deyince Yükselecek Demirel  Devrim’in sayfalarından şiir sevgi, duygu yüklü parçaları, öyküleri sunuyor.

O halde Devrim öyküleriyle, ilkeleriyle, objektif görüşleriyle Muğla için yaşıyor.

Sevgili Ünal Türköz’ün yazılarından büyük keyif alıyorsunuz. Bazen Muğla için Milliyet Blog sayfamdan konuk yazar olarak veriyorum, yazılarını.

Tekrar selamlıyorum yazar, güzel dostlarımı…

Kutlu olsun Devrim geleceğe ışık olsun, bilinçli ellerde taşınsın…

Ve  O büyük ışık ki, Sevgili  Ata’m Mustafa Kemal Paşa’nın Anıtkabir’de milyonlarca sevgimizle ve kalbimizle  Devrim’in Yıldönümü'nde anıları ve çağdaş düşünceleri, yaptıkları ile saygıyla anıyoruz, ruhu şad olsun.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..