Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '11

 
Kategori
Kitap
 

Büyük Gözaltı - Çetin Altan

Büyük Gözaltı - Çetin Altan
 

O mini mavilik, aydınlık, umut yeter bize.


Deniz uzakta, üstünde gemiler, uzakta özgürlük.

Kırk sonrası ne işim var burada. Yalnızım. İçeriye girip çıkan bir iki üç adam. Hepsi kötü. Kötüyüm ben. Taaa o anne, baba çağından beri isyandayım.

"Ben kimseyi öldürmedim!"

Süleyman, Mustafa ile birlikte, onlardan başlayarak önüme kim çıkarsa, hepsini öldürdüm.

Fatma, beni koynuna alsana. Kutunda derin derin uyusam.

Bulutların saklandığı yerde beni arıyorum, özgürlüğü, gemilerin gittiği.....Adamlar, beni bekliyorlar, iyice küçülmemi. Beni zevkle ezmek için o anı bekliyorlar. Acelem yok!

Ben niye buradayım?

Annem yüzünden, hayır hayır babam nedeni, yok yok, üstüme yapışan yalnızlığım....Hayatın kendisi beni buraya soktu; çıkmak istiyorum; ama nereye? Her yerde gözler, onların gözleri.

Taze hayatı yaşayan yaşadı, bayatı bize kaldı.

Bir evdeyim, bir okulda, bir onun koynunda, bir buradayım; özeti hem hayattayım, hem de ölümde. Ne güzel alıp götürmüşlerdi beni, o bitiş anına hazırlanmıştım, derken geri çektiler beni, yılkıldım, yıkık bir bina gibi seyrediyorum çevremi; ne kadar da darım!

Hep bulunduğum yerden çıkmak istedim, hiç çıkamadım.

1. Not: Ayın suçu yok, onu besleyen gecenin; ama altım hep göz göz.

2 Not:

Giyindim,

beni çıkaracaklar,

işte kapıda

beni bekliyor özgürlüğüm!

Soyundum,

çıkarmıyorlar beni,

çıkarmayacaklar,

eee tutsaklığım

ne var ne yok?

Ş.Y.

 

 

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..