Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '15

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Büyükada'da bir gün..

Büyükada'da bir gün..
 

 

Tabiat, insanın öğretmenidir.

Hazinesini onun buyruğuna verir.

Gözlerini açıp zihnini geliştirir

ve

kalbini temizler.”

 

 Gerard

 

 

 

Ani bir kararla şubatın ilk gününde Adalar’a gitmek amaçlı Bostancı Vapur İskelesi’nde oldum. Kısa süre sonra vapurda yerimi aldım. Martıların kanat çırpışları ve ötüşmeleri eşliğinde bir saat kadar sonra Büyükada’ya yanaşan araçtan indim.

İlkbahardan çalıntı  güzel mi güzel, güneşli bir hava vardı.Güneşin ısısı yüzümü yalıyordu.  Maviyle yeşilin dansı, insanın içini açıyor ve yaşama şevkini devinime geçiriyordu. Sanki ilkbahardı! Caddelere gezindim ve çevreme de ilgiyle göz gezdirdim.

Sahil yolunu adımlayarak bir süre sonra Belediye Başkanlığı’nın önünde oldum. Görevliden yerini sorarak Belediye Başkan Yardımcısı görevini yürüten emekli eğitimci Mahmut Yerlikaya’nın odasını buldum.

Görevli Nebahat Ulaş, gereği gibi ilgilendi.Teşekkür ederim. Bir süre sonra Yerlikaya geldi, hoşladı ve ilgiyle karşıladı! Bir yandan çaylarımızı yudumlarken diğer yandan da söyleşimizi sürdürdük.

Bir ara bulunduğumuz odaya Belediye Başkanı Atilla Aytaç girdi. Tanıştırıldım ve tokalaştık. Kısa konuşma sonrası ayrıldı. Bir süre sonra izin isteyerek ben de ayrıldım.

Adalar’da gezinmeye başladım. Günlük güneşlik ve sıcacık ortamda sahilde oturdum. Martı çığlıkları arasında denizin güzelliğini mutlulukla izledim.

Sahili adımlayan, fayton gezisi yapan, çaylarını yudumlayan ve yemeklerini yeme çabasında olan yerli ve yabancı turistler dikkatten kaçmadı. Ayrıca çocuklar, kırlardan topladıkları mimoza demetlerini sahildeki işyeri görevlilerine satma uğraşı içindeydiler.

Böylesi iç açı bir günde gülümseme neşeyi dürttü! Birkaç saat sonrası dönüş vapuruyla Kadıköy’de oldum.

***

İstanbul yakınında Marmara Denizi’nde konuşlanmış olan adaların en büyüğü ve en gösterişlisi Büyükada... Büyükada adı, dört tepesinden en yüksek yerinin adı olan Aya Yorgi Kilisesi’nden aldığı belirtilmektedir.

Birbirine yakın olan yerleşim birimlerinin adları; Büyükada, Heybeliada, Burgazadası, Kınalıada, Kaşıkadası ve Sedefadası’dır. Başka küçük adlar da var.

Büyükada’da Kaymakamlık, Belediye Başkanlığı ve diğer resmi kurumlar, Heybeliada’da askerli kuruluşlar, Burgazadası’nda öğretmenevi bulunmaktadır.

Büyükada’nın Aya Yorgi’den sonraki ikinci yüksek tepesi İsa Tepesi, oldukça ilginç bir yapı görüntülemektedir. Buraya yürüyerek ulaşabilinmektedir.

Yine belirtildiğine göre; benim yaş günüm olan 23 Nisan ile 24 Eylül tarihlerinde Ayia Yorgi’de yoğun kalabalık olmaktadır.

Birkaç yıl öncesine dek adalarda motorlu taşıt yoktu. Zamanla görünmeye başladı.  Zaten ambülâns, arazöz, polis otosu gibi resmi taşıtlar var. Genelde Ada’da ulaşım faytonlarla ve bisikletlerle sağlanmaktadır.

Büyükada’da yaşamlarını sürdürenler, yürüyüş yapmayı alışkanlık edinmişlerdir.

Adalar’a Sirkeci, Kabataş, Kartal, Kadıköy ve Bostancı’dan düzenli olarak vapur seferleri düzenlenmektedir. Ayrıca Büyükçekmece, Kabataş ve Bostancı’dan Deniz otobüsleriyle adalara ulaşılmaktadır. Mevsime göre ya da yaz-kış ortamına göre saatleri değişmektedir.

Büyükada’dan esintiler

İstanbul’un fethinden önce 
Fatih Sultan Mehmet’le 
Bize katılmış Büyük ada 
Prens adaları diye de bilinen 
Eşsiz bir tarihi, doğal güzellikler merkezi 
İstanbul’da eşsiz güzellikte 
Tatil cenneti Büyükada 
Ulaşımda yalnız fayton, bisiklet 
Tarihi konaklar bütün ihtişamıyla ada’da 
Martılar el sallıyor engin sulara 
Sahil boyu dizilen balıkçı lokantalarına 
Ekmek arasına balık lezzet katarken 
Faytonları çeken bir çift atla, 
Ada turuna başlıyoruz 
Hoş sohbet at arabacısıyla, 
Yola koyulurken 
Normal tempoyla fayton gezisinde 
Anlatmaya başlıyor ada’dan 
İşte burası âşıklar Tepesi 
Bu evlerde bu filmler çekildi, 
Şu eşeklerle ise Aya Yorgi Kilisesi’ne çıkarlar 
İşte Reşat Nuri Güntekin’in evini görün, 
Çam ağaçları arasında deniz manzarası enfes 
Cami ve kilise adada kendi yerini almış 
Maviyle yeşilin koyun koyuna yattığı ada 
Yat seferleriyle bir başka güzel 
Sokak çalgıcısının hoş müziği eşliğinde 
Yazarlar ve şairler sergi açmışlar 
Yaz boyunca kültürel, sanatsal etkinliklerle 
Güzel yurdumda cennetten bir köşe Büyükada… 


İlhan Koruyucu

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..