Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '07

 
Kategori
Haber
 

Büyülü sözcükler ve orman...

Büyülü sözcükler ve orman...
 

Şu MB ortamı bir alem doğrusu. Aşağı yukarı aynı saatlerde yayına çıkmış bloglarımız. Vatandaşın bloğu aşk, öpücük v.b. derken benden küçümsenmeyecek derecede fazla reyting almış.

Ben şimdi burada kendime göre ciddi bulduğum konularda fikirlerimi sanal alemin dalgalarına savururken, doğal olarak okunmak, eleştirilmek, tartışılmak gibi saf beklentileride içimde taşıyorum. Şimdi canım sıkkın bu duruma. Hani, geriye dönüp baktığımda bazı resimler eklemişim bloglarıma, ama bu sadece yazılarımın birazda hiciv içeriyor olmasından hareket edilerek yapılmış bir durum. Aslında bu gün yazmaya çalıştığım konuya birazda erken verilmiş bir tepkide diyebiliriz buna.

Dönüp baktığımda şunu da yapmasaydım, yazmasaydım dediğim konular yok değil.. Ancak gelinen noktada, genele baktığımda, yazılarımla mutluluk duymamı hiçbirşey engelleyemez. Burası benim güncem. Övgüde alacağım, yeri gelirse eleştiride. Yeküne baktığımda, bana eşsiz dostlar armağan eden bu sanal dünyada iyi ki varım diyebilmenin övüncünü taşıyarak; biraz eleştirme hakkını kendimde görüyorum. Herhalde benim canımı sıkan bu durum, çoğu arkadaşında tepkisini çekiyordur mutlaka. Niye çekmesin ki. Değerli zamanını kendince önemli gördüğün konuları işleyerek, klavyenin başına kurulup doğru tepkiler ve geri dönüşümler almak hangimizin hakkı değil ki.

Onca emek, çaba sonrasına bakıyorsun genelin zaafı olan konularda yazan vatandaşların aldığı reyting veya okunma oranları canınızı sıkıyor. İşin garibi, sizi okuyanlarda ya okuduğunu tam anlamıyor ya da yanlış çıkarımlar yapıyor. Eline klavyeyi alan (artık kalem demenin anlamı yok) yedi düvele meydan okuyan muharrir kesiliyor.

Neyse güzelim vaktinizi alıp gecenin bu saatinde düşlerinizden alıkoymayayım. Herkesin kendince derdi, sorunu mutlaka var. Burada bu yazıyı yazmamdaki amaç, genelin zaafı olan veya zaaf demeyelim, ilgisi olan bir kaç sözcük etrafında patinaj yapan yazılar olmamalı. Olsa, olsa, artık bunları geçin, tepkisinin dışavurumundan başka birşey değil benim amacım. Burada zaten bir anlamda kendimizi sanal alemin enginliğine terk ederek tatmin yaşıyoruz; yazılarımızı kimse okumasada dönüp kendimiz okuyoruz, sayıları merak ediyoruz, temelde çoğalmak güdüsü yatıyor....

Reyting mi, hadi canım sende, kimin umurunda? Burada okunmak, tartışmak, aydınlanmak için her şey var. Peki ben ne istiyorum o zaman. Yanıt çok basit. Bırakın şu genelin zaaflarını bir kenara. Bırakın ağacın dalları ile uğraşmayı. Orman elden gidiyor ona bakalım. Yoksa nerede yaşam alanı buluruz, nefes alırız.

*Fotoğraf Ormandan bir kare, Milliyet internet yüzyılın fotoğrafları.

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..