Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '20

 
Kategori
Sinema
 

Çağdaş Hint Sineması

   Kara Komedi dediğimiz tür, önemli konuların ciddiye alınmaması gibi gösterilirken, olağan bir şekilde yansıtılması olarak bilinse de aslında konuların ciddiyetini vurgular. Tabii ki karakterlerin işleyişi yansıtması ve doğru mesajı verebilmesi çok önemlidir. Aslında anlatılmak istenen açıkça sunulsa bile seyircinin dikkati başka bir noktaya çekilir ve çekilen nokta cazip bir hal alır. Senaristliğini Nihit Bhave’in, yönetmenliğini Anurag Kashyap’ın üstlendiği Netflix’in 2020 Hint yapımı filmi Choked: Paisa Bolta Hai, hem verdiği mesajlarla hem de sahnelerin çekim gücüyle seyirciye anlatmak istediğini geçmişten de örnekler vererek yansıtırken, aynı zamanda da bu yansıtmayı üstü kapalı bir şekilde aktarmayı başarıyor. Bunun sonucunda da Kara Mizah, varmak istediği noktaya seyircisinin beğenisini göstermesi olarak adlandırdığımız zafer çığlıklarıyla varmış oluyor.

   Evli bir çift ve onların her ailede olabilecek sorunlarını izliyoruz. Sarita Pillai (Saiyami Kher) ve Sushant Pillai (Roshan Mathew) oğulları Sameer ile birlikte Mumbai’de yaşamaktadır. Sarita bankada veznedarlık yaparken, Sushant işsizdir ve borçları vardır. Sushant’ın borçlu olduğu kişi, Sarita’ya ulaşır ve aile para yüzünden karşı karşıya gelir. Oğulları Sameer ise, tartışmalar arasında sakinliğini korumaya çalışan bir çocuktur. Sarita, geçmişte eşiyle birlikte bir ses yarışmasına katılmıştır. Yarışma sırasında yanan ışıklar ve çok fazla seyircinin görünmesi sebebi ile şarkıyı söyleyememiş, adeta donmuştur. Bu deneyim onda kalıcı bir travma yaratmış ve hayatı boyunca onu etkileyecek olan bir stres kaynağına dönüşmüştür.  

   Sushant, mahalledeki arkadaşları ile birlikte kısa yoldan para kazanma hırsı ile savaşırken, Sarita ağır çalışma şartları sebebi ile stresini eve yansıtmakta ve ikili arasında sürekli tartışma ortamı yaşanmaktadır. Aynı zamanda, seyircinin dikkatini üst kata doğru taşınan ağır bir çanta çeker. Bir adam tarafından üst kata ağır bir çanta taşınırken, seyirci ailenin dramı ile yüzleşmektedir. Seyircinin aklına türlü türlü senaryolar gelse de asıl gerçek filmin ortalarında gün yüzüne çıkacaktır. Tüm bunlar yaşanırken, Pillai ailesinin mutfak musluğundaki su akıntısının alt kata kadar sızması sorun yaratır ve bu sorun çok fazla dile getirilir ki seyircinin dikkati bu kadar dram yaşanırken istemese de mutfak musluğuna ve musluk borusuna çekilir.

   Sarita, bir gece borudaki tıkanma sebebini bulmak için boruyu çıkarır ve tıkanma sebebinin üst kattan gelen para poşetlerinden kaynaklandığını görür. Paraları alır ve tam da bu zor zamanda tüm borçlardan kurtulmanın kaynağını bulmuşken, para hırsına yenik düşebileceğinin izlerini biz seyirci izlerken, çok fazla dikkat çekmeye başlar. Her gece aynı saatte uyanır, paraları alır, evin farkı bölümlerine gizler. Ama eve yeni eşyalar da almaya başlar. Sushant, paranın nereden geldiğini sorgular ve Sarita annesinden aldığını ifade eder. Tüm o geleneksel Hint erkek egemenliği bu filmde alt üst olur. Sarita’nın kendini aldattığını düşündüğü anda bile Sushant, eşini her zaman korur. Asla eşine karşı bir sinir anını izlemez seyirci. Hatta tüm bu olumsuzluklar ona çalışma hırsı kazandırır ve eşine destek olma isteği uyandırır.

   Tüm bunlar yaşanırken, Sushant geçici işlerde çalışmaya başlar ve evdeki bazı ödemeleri yapmaya başlar. Senaryo tamamen karakterlere bakış açımızın belirli bir noktadan sonra değişeceği şekilde yazılmış ve kurgulanmıştır.  Filmin başında Sarita güçlü kadın imajı çizerken, Sushant işsiz ve eşine para konusunda bağımlı gibi görünen bir role bürünmüştür. Fakat Sarita’nın parayı bulması ve sürekli gizemli görünmesi rolleri değiştirmiştir çünkü Sushant, eşini kaybedeceğini düşünmüş ve harekete geçmiştir. Her iki sahnede de Sushant sevgisini ve bağlılığını göstermiş ve güçlü duruşuyla saygıyı hak etmiştir. Sarita, yansıtılan karakteri eşi sayesinde güçlendirmiş ve gelenekselliği böylelikle korumuştur.

   Seyirci, üst katta yaşayan kişinin gerçeği fark edeceğini düşünürken bir yandan da bu kadar fazla para içerisinden birkaç poşet paranın fark edilemeyeceğini de düşünür, hatta umut eder. Kısacası, Sarita’yı destekler seyirci. Kötü bir şey yaptığını bilse de onun eski kavga dolu günlerine geri dönmesini istemez.  Fakat Sarita’nın tüm parayı bankaya götürmesi ve bankanın soyulması ile çantasının da ele geçirilmesi onu ve seyirciyi yıkar. Bir yandan da polisin kara paranın peşine düşmesiyle üst kattaki tüm paranın da bulunması artık hiçbir şansının kalmadığını gösterir.  

   Polise paranın nereden geldiğini ve kaynağının neresi olduğunu söyleyen ise Sushant olmuştur. Sarita’nın tutuklanacağını düşünürken, Sushant’ın kahraman olabileceğini hiç düşünmeyiz. Ailenin güçlü görünen, geçimini sağlayan üyesi hep Sarita olmuşken, artık işler değişmektedir. Aniden, 1 yıl sonrasına gideriz. Polis, 1 yıl önce ailenin adres bilgisini almıştır ve şimdi aileye gelen bir zarfın içinde ele geçirilen paranın %10’unun onlara verileceği bilgisi yer almaktadır. Aile, Sushant sayesinde paraya sahip olmuş ve yine aynı kaynaktan fakat farklı bir yolla paraya ulaşmıştır.

   Biz mutlu bir son beklemezken, aile tartışmaların olmadığı ve sırların olmadığı bir yaşama kavuşmuştur. Fakat Sushant eşinin yaptıklarını sorguladı mı ve aralarında tüm bu olanlara dair bir açıklama konuşması geçti mi bilmiyoruz.  Tek bildiğimiz, yeniden bir tıkanma dönemine girene kadar kalan para ile hayatlarına devam edecekleri.

İyi seyirler diliyorum…

 
Toplam blog
: 57
: 280
Kayıt tarihi
: 18.07.15
 
 

1992 yılı İstanbul doğumlu. İlkokulu İstanbul'da okudu, ortaokulu ve liseyi Edirne'de bitirdi. Kara..