Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Çağdaş Manisa Tarzanı bir doktor

Çağdaş Manisa Tarzanı bir doktor
 


Lütfen bu yazımı okuyunuz ve okutabildiğiniz kadar çok kişiye okutunuz !


Ben böyle bir girizgahı, bundan önce yayınladığım dört yüzü aşkın yazımın hiç birinde yapmadım, bundan sonra da, bu tip bir sosyal ve çevresel sorumluluk projesi dışında yapacağımı sanmıyorum. Ancak bu konu çok ama çok önemli ve beni de müthiş derecede etkiledi.


Bugün sabah saatlerinde, bir şekilde haberdar olduğum “Her Çekirdek Bir Ağaçtır” isimli projenin tanıtım broşürlerini gördüğümde, içimden, bu konuyu irdelemeli ve yazmalıyım diye düşündüm.


Bu arada yazımı yazmaya başlamadan önce Milliyet Blog yazarları içerisinde bu konudan daha önce haberdar olan ve yazılarına konu etmiş bulunan yazar ya da yazarlarımız var mı diye bir araştırma da yaptım. 11/Temmuz/2007 tarihinde “Didemo” isimli bir blog yazarımız konuyu okurlarıyla paylaşmış. Ben malum yazıyı okuduğumda, bu blogun okunma sayısı “121” idi. Ben de belki, ilaveten birkaç yüz kişiyi de daha ulaştırabilirim düşüncesiyle ve kendi çerçevemden yazmaya karar verdim.


Manisa kaynaklı sivil çalışmanın tanıtım afişindeki ifade aynen şöyle idi: “Yediğiniz kiraz, vişne, kayısı, erik, şeftali çekirdeklerini çöpe atmayalım. Her bir meyve çekirdeğinde bir ağaç saklı olduğunu unutmayalım.” Meyvelerin ve ağaçlarının sadece insanlar için değil; ormanlarda yaşayan kuş, sincap, arı, böcek, tavşan gibi hayvanlar için de hayat ve oksijen kaynağı olduğu vurgulanmaktaydı.


Manisa çevresinde, özellikle de Spil Dağı ormanlarında tam bir milyon meyve ağacını çevreye kazandırmayı hedefleyen bu “çekirdek harekatı”nın ana malzemesi olan meyve çekirdeklerinin toplanma merkezleri de yine broşürde alt alta sıralanmaktaydı.


Projeye katkı sağlamak ve doğada yetişen meyve ağaçlarına yaşam sebebi olmak isteyen duyarlı vatandaşlarımız, yedikleri kiraz, kayısı, şeftali, erik, vişne gibi yaz meyvelerinin çekirdeklerini çöpe atmak yerine, gölge bir alanda 3-4 gün kurumaya bırakacaklar, sonra bu kurumuş çekirdekleri poşete koyup, çekirdek toplama merkezlerine teslim edeceklerdi. Bu kadar...


Bundan sonrasında projeye katkı sağlayan, Manisa Havacılık Topluluğu, TEMA Vakfı Manisa Şubesi, Manisa Belediyesi ve Manisa Doğa Sporları Topluluğu’nun gayretleri ve proje koordinatörlüğünün organizasyonuyla; toplanan meyve çekirdekleri bu yılın ekim, kasım ve aralık aylarında belirlenecek günlerde vatandaşlar ve ilgili kurumlarca toprakla, doğayla buluşturulacak. Ayrıca yine proje kapsamında, Manisa Havacılık Topluluğu paraşütçüleri karadan ulaşılamayacak alanlara çekirdekleri, havadan serpme yöntemi ile kazandıracaklar.


Nasuh Mahruki’nin deyimiyle “dünyanın bu en çılgın çevre projesi”nin koordinatörü, fikir babası ve bir anlamda sahibi olan Opr.Dr.Fahrettin Er Beyefendi’yi, broşürdeki telefonundan aradım. Fahrettin Bey, Manisa Merkezefendi Devlet Hastanesinde üroloji uzmanı olarak görev yapıyor. Ve kendisine ulaştığımda, 20/Haziran/2007 tarihinde başladıkları bu projeye duyulan ilgi ve duyarlılıktan kaynaklanan müthiş bir heyecan içinde olduğu sesinin her tınısından açıkça belli oluyordu.


Doktor Bey, tam bir çevre gönüllüsü ve Manisa Tarzanı hayranı. Daha önce de Manisa ormanlarına, çok miktarda badem filizi, yabani armut ağacı dikmek gibi çalışmaları olmuş. Çeşitli sivil toplum kuruluşlarında gönüllü görevleri ve sorumlulukları var. Ve en önemlisi de Manisa’daki çeşitli kurumlar tarafından düzenli olarak verilen “Manisa Tarzanı Çevre Ödülü”nün de sahibi. “Her çekirdek bir ağaçtır” projesinin çıkış noktası da bir anlamda bu ödüle bağlanıyor.


Projenin kamuoyunda geniş ve çok hızlı bir yankı bulması, Fahrettin Bey’i de şaşırtmış. “Bugün sabahtan bu yana beni arayan sekizinci kişisiniz ve ben bu durumdan dolayı çok şaşkınım Aydın Bey” dedi.


Konuyla ilgili kendisini arayıp maddi ve manevi destek sağlamak istediklerini belirten isimlerden bazıları şunlarmış: Nasuh Mahruki, Mithat Bereket, Yıldırım Mayruk, isimlerini hatırlayamadığı Şekerbank İnsan Kaynakları Müdürü ve İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı pozisyonundaki isimler gibi.


Vodafone
yetkilileri arayıp, konudan, abonelerini ücretsiz mesajla bilgilendirebileceklerini ifade etmişler.


Antalya Oteller Birliği
ve Sofra Catering firması yetkilileri de ayrı ayrı ulaşıp, kullandıkları meyvelere ait tüm çekirdekleri proje kapsamında değerlendirmek istediklerini belirtmişler.


HSBC Bank
, yine ilgilileri aracılığıyla destek sağlamak anlamında gönüllü olmuş.


Fethiye Mavi Ay Derneği
, projeyi aynı isimle bölgelerinde uygulamak istediğini bildirmiş. İsim ve proje haklarını vermişler. Fethiye’de de çekirdeklerden ağaçlara yolculuk başlamış bile.


Manisa’lı elektrik-elektronik devi Vestel A.Ş.; Fahrettin Bey’e ulaşmış ve Yönetim Kurulu Başkanı Nazif Zorlu Bey’in kullanmakta olduğu helikopterini, proje kapsamında ücretsiz olarak tahsis etmek istediklerini bildirmişler.


Bendeniz de, inandığım bu proje ile ilgili sesimi duyurabileceğim insanlara, okurlara yönelik olarak bu bilgileri sizlerle paylaşmak istedim. Lütfen unutmayalım: “Her çekirdek bir ağaçtır.”


Proje Koordinatörü, Opr.Dr.Fahrettin Er’in telefon numarası: 0,532,387 33 14. Web siteleri ise www.doktorfahrettin.com İlgi duyan ve katkı sağlamak isteyen okurların bilgilerine sunuyor, daha temiz ve daha yeşil bir çevre duyarlılığı olan tüm insanlarımızla bir kere daha tebrik ve takdir hislerimi paylaşmak istiyorum.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..