Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '08

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Çalışan annenin dramı

Çalışan annenin dramı
 

Sabah 07:45 işe gitmek için hazırlanıyorum. Bugün kendimi çok iyi hissediyorum. Güzel bir uyku, dinlenmişim sabah sabah tüm enerjimle işime gitmek için hazırlanıyorum. Uykusuzluk beni çok huzursuz ediyor. Gece uykularım düzeldi.Oğlum geceleri artık deliksiz uyuyor. Ben de eskisinden rahatım ama gün içinde çok yoruluyorum.

Kapı çaldı.
-Hoşgeldin.
-Hoşbulduk.
Çocuklarımın (bir kız ve bir erkek çocuk, kızım 6 yaşında oğlum 1, 5 yaşında) bakıcısı Cennet Abla geldi. Cennet Ablanın yüzünde üzgün ve sinirli bir hal vardı.
Sormadım. "Ne oldu" diye. Tabiiki kafamda bir çok soru işareti acaba?
Onbeş dakika sonra evden çıkacağım. Ama nasıl çıkacağım. Cennet Ablanın yüzünü gördükten sonra nasıl çıkacağım? Gönül rahatlığıyla işime nasıl gideceğim? İki tane canımı ona nasıl bırakacağım?

Ah! bazen bu çalışmak zorunda olmak canımı çok sıkıyor. Çalışan anne psikolojisi bunu çalışan anneler beni daha iyi anlarlar. Ne vardı sanki diyorum, "Otuz beş yaşından sonra işe başlasaydım. Şu çocuklarım biraz büyüselerdi de öyle işe başlasaydım." O yaştan sonra iş bulabilir miydim? O sorun da var tabi ki onu hiç düşünmüyorum. Benim ki sadece can sıkıntısından aklıma ilk o geliyor, insan herşeyi düşünüyor. Öyle imkanlarımız olsa güzel olmaz mıydı? Bugünler de geçer diye düşünüyorum. Kendimi biraz da olsa rahatlatıyorum.
Şimdi sormasan aklın evde kalacak.

Sorsan "hayırdır, ne oldu canın sıkılmış" gibi desen.Bir de onun sıkıntısının yükünü üstlenmiş olacan.Malum sıkıntı biz de az ya... Olsun. Sıkıntısını az da olsa konuşarak hafifletirim diye düşündüm.

Sordum tabiki. Anlattı ve ağladı.Elimden geldikçe yardımcı olmaya çalıştım.Konuştukça biraz rahatladı herhalde.Üzüldüm tabiki belli etmedim.
Tabiki ben bugün bu kaygılarla işime gittim.

Çevremdekilere hep soruyorum. Ve sorduklarım hep bu sorunu yaşamışlar. Genelde eskilerde anneanneler, babaanneler çocuklarına bakmış. Bakıcı işi bu kadar çok değildi diyorlar. Acaba bizim çocukların ilerdeki durumları nasıl olur, bu yaşam onlara nasıl yansır? Ve zamanla göreceğiz. Tek isteğim sağlıklı bireyler olması. Bu düşüncelerle iş yerinde çalışmak ve başarılı olmak, herkesi ve herşeyi yoluna koymaya çalışmak, çocuklara evde rahat ve huzurlu ortam yaratmak...
Zor iş ya şu anne olmak.

 
Toplam blog
: 3
: 695
Kayıt tarihi
: 15.07.08
 
 

İşletme fakültesi mezunuyum. Tam 30 yaşındayım yaşla ilgili hiçbir zaman bir takıntım olmadı niye bi..