Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '12

 
Kategori
Müzik
 

Can BONOMO Röportajı

Can BONOMO Röportajı
 

Birkaç ay öncesinde televizyonda bir müzik kanalında ilk kez izlemiştim. Çok genç bir adam, ‘Bana bir saz verin’ diyordu. Şarkısı ve dansı çok tarz gelmişti. Bugün isminin Eurovision’la birlikte anılmasına şaşırmadım. O genç adam Can BONOMO ve röportaj konuğum…

Can BONOMO kimdir?

İzmir doğumluyum. 8 yaşında klasik gitar eğitimi almaya başladım. Birkaç sene klasik müzik çalıştıktan sonra çağdaş müzik derslerine devam ettim. Üniversite için 17 yaşında İstanbul’a taşındım. Bilgi Üniversitesi’nde Sinema okudum. Aynı dönemde grafik ve çizim dersleri aldım. Küçük yaştan beri en büyük hevesim olan şiirle müziğimi birleştirme kararı aldığımda ilk bestelerimi çıkardım.

Müziğini İstanbul müziği olarak tanımlıyorsun, bu çok hoş. Bunu biraz açar mısın?

Biz yaptığımız müziği ‘İstanbul müziği’ olarak tanımlıyoruz. Bu tür karmaşası benim aklımın ermediği bir mesele. Yaptığımız iş Türk Pop’u çizgisinin biraz dışında kalıyor. Sağlıklı dozajda pop barındırmasına rağmen klasifike etmekte zorlandığımız bir tür yapıyoruz. İstanbul’da doğduğu ve buradaki enstrümanlarla yapıldığı için İstanbul Müziği diyoruz.

Albümden bahseder misin? Kimlerle çalışıyorsun?

2007 yılında demolarımı arkadaşlarım vasıtasıyla Can Saban’a gönderdim. Can, hemen ilgilendi ve tanışarak bestelerimi albüm haline getirmeye karar verdik. Hazırlıklar 3 yıl sürdü. Daha da uzardı aslında ama menajerimiz Ece Çelebioğlu ile çalışmaya başladık ve o bu süreci hızlandırdı. İlk albümüm Meczup’u TheFatlab’de Ali Rıza Şahenk’in stüdyosunda kaydettik. We Play etiketi ile çıkarttık. Can Saban albümün yapımcısı, aranjörü ve müzik direktörü. Aynı zamanda ‘ana Bir Saz Verin’ ve ‘Meczup’ kliplerimizin de yönetmeni. Kliplerimizin stylingini Umut Eker yapıyor. Fotoğraflarımızı da Dilan Bozyel çekiyor.

Ödüllerinden bahseder misin?

8. Radyo Boğaziçi Müzik Ödülleri 2011 'En İyi Çıkış Yapan Sanatçı'

38. Altın Kelebek Televizyon Ödülleri 2011  'En İyi Çıkış Yapan Solist'

TRT, Eurovision Şarkı Yarışması’nda Türkiye’yi senin temsil etmene karar verdi. Birçok isim anılırken hiç tahmin edilmeyen bir isimdin. Sence bunun nedeni ne?

Kararı veren TRT oldu, bir bildikleri olmalı diye düşünüyoruz.

Bu yarışmadan beklentilerin neler?

Yarı finali geçememek ya da sonuncu-birinci olmaktan öte Türkiye’yi hakkını vererek temsil ettiğimize içimiz sinerse zaten yapabileceğimizin en iyisini yapmışız demektir.

Hakkında olumlu ve olumsuz birçok eleştiri yapılıyor. Bu seni nasıl etkiliyor?

Diledikleri gibi eleştirmekte özgürler. Ben henüz 24 yaşında genç bir sanatçıyım. Bugüne kadar bana yapılmış olan hiç bir yapıcı eleştiriyi gözardı etmedim.

Yarışma için hazırlayacağın şarkı hangi dilde olacak ve en merak ettiğim şey de, şarkında saz kullanacak mısın?

Henüz tam karar vermemiş olmamıza rağmen 3 şarkıyı aynı anda ilerletiyoruz. Bunlardan bir kısmı Türkçe, bir kısmı İngilizce. Bir şey söylemek için çok erken. Bizim yaptığımız müzikte saz, vurmalılar, yaylılar, bendir, akordeon gibi zengin bir enstrüman yelpazesi var. Dolayısıyla mutlaka kendi müziğimize benzer bir çalışma çıkacak, melodinin ruhuna en yakışan dil hangisi ise o olacaktır.

Kimleri dinlersin, etkilendiğin isimler kimler?

Çok uzun zamandan beri dinlediğim ve bana ciddi anlamda ilham vermiş gruplar: The Kinks, The Beatles, The Libertines, Beirut ve The Shins olabilir. Türkiye’de beğendiğim isimler: Duman, MFÖ, Barış Manço, Cem Karaca.

Müzik dışında neler yaparsın?

Sinemayla çok ilgileniyorum. Bol bol film izliyorum ve kitap okuyorum. Küçüklüğümden beri şiir yazıyorum ve illustrasyon yapıyorum. Tüm bunların yanında arkadaşlarımla vakit geçirmeye bayılıyorum.

Hedeflerin neler?

İlk olarak Türkiye’yi en iyi şekilde temsil etmek için elimizden geleni yapacağız. Daha sonrasını sonra karar vereceğim.

Bu yarışma hayatını nasıl etkileyecek?

Daha fazla tanınacağımı biliyorum. Gelecek planlarımı iyi ve kötü yönlerde etkileyecektir.

Son olarak ne söylemek istersin?

Her şeyden önce selam. Ülkemizi layıkıyla temsil etmek için elimden geleni yapacağımın sözünü veriyor sizlerden destek bekliyorum.

...

Sevgili Can BONOMO; Katıldığın için teşekkür ediyorum. Yarışmada ve hayatında başarılar diliyorum.

:) Sefalar getirdin.

http://www.canbonomo.com/

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..