Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '11

 
Kategori
Güncel
 

Çan çan etmek…

Çan çan etmek…
 

Resim internetten alıntı.


Komşumuz Yunanistan’la aramız düzelmiş. Limoni olduğumuz dönemlerde “Ege Ordu” Büyük görevler üslenmiş lâkin şimdilerde Ege’nin sahilleri süt liman olunca (Komşumuz: son dönemlerde Euro -borç- kredi üçgeniyle didişmekten, Ege Denizini dalgalandırmaya vakit, nakit bulamamış-olmalı )

İşte Ege’nin bu sakin durgun tavrı yüzünden “Ege Ordumuz” lav edilecek-miş. (Radyo TRT Bir gazete/ Bir köşe yazarı ve yorumları) Ordunun emekli olmasında bir sakınca görmeyen sayın yazar Avni Bey “Zaten bizim yeterince ordularımız var 1.Ordu, 2.Ordu, 3. Ordu” Sözleriyle; hafızamı tazeledi de rahatladım. Ordusuz kalmayacağız ama Egeli olan gidecek-miş. Ben de Egeliyim ya… Bir tuhaf oluyor, taraf tutuyorum.

Gözüm doymuyor.

Ege’ye verilenler: Devede kulak.

Ya da bana kulak gibi geliyor.

Belki de Hüsniye’nin kuruntusu.

Vesveseli hatundur kendisini iyi tanırım.

Hem zaten; Komşumuz İsrail de uslanacakmış. Susuz Dede Parkı/Göztepe falcılarının demeçlerine bakılırsa; liderliği kaptırma fobileri varmış. “Ne zamandan beri lider?” Falcı bacı: “Sen orasını karıştırma varsın öyle sansın biraz olsun avunsun ”dedi.

En eski kavimlerden bir tanesi; aklını peynir ekmekle yemedi herhalde; tecrübeli, tecrübesi konuşuyor. Sadece tazminat davasına takılıyor. Gemilerini Ege Denizine göndermeyi düşleyemez ki; bak şimdi aklıma ne geldi; dip dibe olmazsak, gümrük memurları karşılıklı birbirlerini selamlayamazlarsa; yani horozunun ötüşünü duyamadığımız ülkeler komşularımız sayılır mı? Ta uzaktaki ülkeler…

İkinci kâtipler.

Yedek kulübesinde; oyuna alınmayı bekleyen futbolcular.

Misali.

Meydan onlara kalınca; sevinmişler midir acaba?

Merak etmiştim. Şu “Çan çan etmek” meselesi nerden geliyor diye. Bir baktım Ege Denizine açılmışım.

Denize açılmadan önce sözlüğe bir göz atmıştım.

Çan çan etmenin sözlük anlamı: Hiç durmadan yarı dolu yarı boş konuşmak; icabında kafa ütülemek; kafa tütsülemek vs. vs.

Çan: Demir topuzla öpüşür. Ding Dong – Dan Dan gibi sesler hâsıl olur? Günün önem ve ehemmiyetine göre kulaklar: bu sesleri farklı algılar.

Ding Dong: “Bir sen bir ben” melodisini fısıldar.

Dan Dan: Fısıldamaz haykırır.

Hep ben; hep ben, yoksa dünyanın…

Topraklarını bellerim.

09.9.2011 Cuma

Alev Meisel/İnternetli Köy

Güzel Ege’min İncisi İzmir’im kurtuluşunu kutlarım.

Ağır başlı delikanlının doğum günü de kutlu olsun.

Seksen bin kere maşallah, nazar değmesin inşallah.

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..