Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '14

 
Kategori
Spor
 

Çanakkale Umurbey güreşleri 2014

Çanakkale Umurbey güreşleri 2014
 

Umurbey; Çanakkale Lâpseki İlçemizin bir beldesi. Şeftali ve kiraz diyarı. Umurbey’de ilk defa düzenlenen Yağlı pehlivan Güreşlerine gittim.

İlk defa düzenlenmesine rağmen, tertip ve düzeniyle harika bir yeri vardı. Güreş sahası sanki bir kibrit kutusu görünümündeydi. Hatırlı misafirlerin güreşi seyrettiği çadır bir Osmanlı Otağı şeklindeydi.

Rumeli Televizyonu, Çanakkale Tv. ile Ton Tv. de güreş alanındaydı.

Gelen seyircilere keşkek ikramı vardı. Umurbey’de yetişen meyvelerden de nasibini birçok kişinin aldığını zannediyorum.

Güreşlerin başladığı tozkoparan ayağındaki pehlivanlardan, başaltı pehlivanların soyunma sıralarına kadar baktım güreşlere. Kepez, Çan, Biga, Manisa, Balıkesir yöresinin pehlivanları gelmişti.

Başpehlivanlardan Antalyalı İsmail Balaban’nın gelişini gördüm.

Balıkesir Kurtdere güreşlerinde, Fatih ATLI ile İsmail BALABAN’nın güreşini soluksuz izledim. Herkesin bir spora sevdası vardır. Bireysel beceri de güreşçiler benim hayran olduğum. Son yıllarda, “Fatih ATLI ile İsmail BALABAN”beğendiğim takdir ettiğim pehlivanlar.

Umurbey’de İsmail BALABAN’la karşılaşan Ünal KAHRAMAN, İsmail’i sürpriz bir şekilde kendi oyunuyla yenerek ilk defa yapılan güreşlerin ilk başpehlivanı olmuştur.

Umurbey Belediye Başkanı Sayın Sami YAVAŞ’ı ilk defa yapılan bu güreşlerin önderi olarak kutlamak gerekir. 

 
Toplam blog
: 420
: 1641
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

1957 Çanakkale/Yenice doğumluyum. Öykü ,deneme, şiir yazarım. Yazdığım bir çok şiirin bestesini d..