Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '17

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
839
 

Çanakkale'ye köprü yerine tünel yapılsaydı...??

Çanakkale'ye köprü yerine tünel yapılsaydı...??
 

veziroluemlak.com


İşte bazen aklıma şeytanın sor dediği sorular geliyor? Bazen şeytanın aklına bile gelmez…
 
Acaba hangisi daha ucuza mal olurdu?
 
Hangisi daha kısa zamanda yapılırdı?
 
Hangisinde Türk işçisinin ve mühendisinin emeği daha geçerli olurdu?
 
Hangisi daha emin olabilirdi? (depremleri filan düşününce…)
 
Hangisi daha karlı olurdu?
 
Sor sorabildiğin kadar soruları sor…
 
Bunların hiç birisine ben cevap veremem. Bu iş beni aşar. Bunu biliyorum. Bu bir fayda-maliyet analizidir ,onun uzmanlarının yapması gerekir.. İş, geniş ölçüde bir mühendislik işidir. Onun için bu hesapları geniş ölçüde yapacak olanlar mühendislerdir. Ve tabii maliyeciler.
 
Bu hesaplar yapılmış mıdır? Mutlaka yapılmıştır…
 
Peki, şeytan benim aklıma girip “bence yerin altından yapılacak bir tünelin daha kısa zamanda bitebileceğini, daha ekonomik olacağını, ve tren hatlarının yapılmasına da çok elverişli olacağını,” niye söylüyor.
 
Hani, bir rivayet daha vardı. Bir gün bütün Marmara Denizi’nin çevresinde hızlı tren olacak, İstanbul’dan, Bursa’ya gelen tren, oradan Bandırma yoluyla Çanakkale’ye geçecek , Çanakkale’yi aştıktan sonra Tekirdağ yoluyla İstanbul’a varacaktı…
 
Hayal miydi bu, yoksa bana mı öyle gelmişti. Herhalde bir ara tartışması bile yapılmıştı. Buradaki ekonomik hayatı çok hareketlendireceği; bu şekilde İstanbul nüfusunun biraz daha taşraya kaydırılabileceği bile tartışılmıştır… Ben mi hatalı hatırlıyorum. ?
 
Peki, şimdi planlanan köprüden tren geçecek midir? Sanmıyorum…
 
Baksanıza, Fransızlarla İngilizler hesap ettiler, kitap ettiler Manş Denizi’nin üzerine köprü yapmadılar, onun yerine bir tunel yapıp bitirdiler… Ve şimdi bu tünelden Fransa’dan İngiltere’ye; İngiltere’den Fransa’ya sayısız trenler gidip geliyor… Peki, onlar niye köprü yapmadılar? Manş’ın mesafesi çok uzun diye , öyle mi? Peki, öyle olsun…
 
Bu işin tarihine biraz bakacak olursak…
 
“Çanakkale Boğazı'na köprü yapma düşüncesi ilk kez 1984-1989 yılları arasında ortaya atıldı. Daha sonra 1994'te tekrar gündeme gelen köprü projesi için 1995'te ihaleye çıkıldı. 18 yabancı firmanın katıldığı ihaleyi kazanan firma, projenin yapılabilir olmadığını belirterek projeden çekildi..”
 
Peki, niye??
 
Bu köprünün asıl amacı nedir? 
 
Asıl amaç, Ege Bölgesi'nden Avrupa'ya taşımacılık yapan araçların İstanbul Boğazı ve İstanbul trafiğine yapmış olduğu yükü hafifletmek olacaktı… Plan üzerinde epey değişiklik yapıldı.
 
Çanakkale  Köprüsünün, kuleler arası açıklığının Cumhuriyet'in 100. yılına uyumlu olarak 2023 metre olacağı ve 2023 senesine kadar hizmete gireceği  belirtiliyor. 
 
İnşallah her şey iyi giderde, köprümüz istenildiği gibi, yine öteki köprüler güzelliğiyle bu kez Çanakkale Boğazı’nı süsler.. 
 
Ama yine de beynimin kıvrımlarındaki şeytanı susturamıyorum…
 
“Niye tünel değil de, köprü… Niye?”
 
Bunun cevabını kimse verebilmiş değil henüz…?? Bekliyorum…
 
 
 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ben maliyetlerinin aynı olduğunu biliyorum, ama köprü yapımı çok daha kolay ve hızlı; deprem dayanıklılığı da daha yüksek! Selam ve sevgiyle.

Ata Kemal Şahin 
 18.02.2017 19:28
Cevap :
O zaman mesele yok.. Ben haksızmışım, keza şeytan da..!  19.02.2017 0:18
 

Kıymetli Erdal Ceyhan: Bence öncelikle köprü yapılsın, bilindiği üzere güzergah pek kalabalık değildir.Gün gelir trafik çekilmez bir hal alınca tünelde yapılır.Biliyorsunuz tüneller görülmez, köprüler görülür.Öncelikle köprünün yapılması dikkatleri çeker.Saygılar sunuyorum.Sağlık ve mutluluk diliyorum.

Mehmet Burakgazi 
 18.02.2017 16:49
Cevap :
Gösteriş için mi yapıyoruz, yoksa gerçek ticaret için mi? Evet, köprünün müthiş gösterişi vardır ama sakıncaları da vardır. Saygılarımı sunuyorum.  18.02.2017 17:17
 

Valla Erdal hocam, blog yazınızı okuduğumda yoksa hocam çaktırmadan mühendislikte mi okudu diye düşündüm. Şaka bir yana muhteşem sorular, teknik fizibilite için hemen hemen tüm soruları sormuşsunuz. İhtiyaç olduğu geçecek araç sayısı ile ilişkili, nasıl yapılacağı fayda maliyet oranına ve teknik koşullara (zemin cinsine, fay hattı uzaklığına, deniz suyu derinliği.. vb), bir yapının mühendislik eseri olması için;1-Sağlam,2-Ekonomik,3-Estetik,4-Kullanılabilir, fonksiyonel olması gerekir. Selamlar

Nizamettin BİBER 
 18.02.2017 12:19
Cevap :
Asıl senin mesleğine saygılıyız Nizamettin Bey. Bizimkisi dışardan gazel.. Ama Tünel mi, Köprü mü sorusuna yanıt bulamadım. Bunun tartışmasını da kamuoyunda göremedim. Siz ne dersiniz? Saygılarımı sunarım..   18.02.2017 17:26
 

Değerli hocam, hesaplar ve sırlar öbür tarafta görülür ve çözülür. Bu tür hayati kararlarda, istifamları gidermenin yolu, muhalif kanatla birlikte, şeffaf bir düzlemde, birlikte kararlar oluşturmaktır. Saygı ve selamlarımla. Refik

Refik Başdere 
 18.02.2017 10:02
Cevap :
Bana küçük bir açıklama yeter. Gerisi kendilerinin bileceği bir iş. Haydi kolay gelsin..! Saygılar.  18.02.2017 13:49
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2579
Toplam yorum
: 10204
Toplam mesaj
: 237
Ort. okunma sayısı
: 789
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster