Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '11

 
Kategori
İnançlar
 

Canımı acıtmayın

Canımı acıtmayın
 

Şeker ve Zafer Bayramlarınız Kutlu ve Mutlu Olsun..!


Canımı acıtmayın, arkadaşlar, adsızlar, kendi nefretleri içinde boğulmuşlar, canımı sakın acıtmayın. 

'İyi olmak kolaydır, mühim olan adil olmaktır' demiş biri... 

Ya da; ' Kötü olmak kolaydır, mühim olan iyi olmayı becerebilmektir '... 

Ve niceleri... 

Canımı acıtmayın... 

Acıtmayın çünkü, sırtıma her seferinde, başka bir yük biniyor... 

Annem; doğduğumda, adı ' CANDAN ' olsun demiş. Kendi de candan olsun demiş. Adların, kişiliklerle özleştiğine inanırım. Ve ben; candan olmuşum.... 

Lugat anlamı; içten, yürekten, riyadan uzak, sıcak, ve güvenilir. 

Canımı, acıtmayın... 

Size üzülürüm... 

Teyzem; ben küçükken, 'sakın bela okuma kızım, döner dolaşır başına gelir' derdi. O kadar işlemiş ki beynime, korkar oldum bu kelimeyi kullanmaktan. Kaza ile ağzımdan kaçtığında ise, yine bana öğretildiği gibi; 

Selamün kavlen min Rabbin Rahiym derim. 

Bilmiyordum aslında ne anlama geldiğini. Bu vesile ile araştırdım. Bu ayeti söylediğimizde, her kötülükten korunurmuşuz. Yani, dönüp dolaşıp, bize geri dönebilecek, belalardan korunmak için.... 

Böylece, mümkün olduğunca, kullanmamaya gayret gösterdim. Ama canım acıdığında, doğal gelişen bir şeyi fark ettim. İçim öylesine yanar ki, gögsümde ki, ateşi söndüremem. Elimde değildir, engel olamam...Yanar da yanar...Ve bu yanış, öylesine dolu ve içtendir ki, Allah' ım bunu görür. Ben şikayet etmem, 'O' görür. Gördüğünü, daha sonra, somut olarak ta bana gösterir. Ben şaşırır kalırım. Bunu 5-6 sene önce fark ettim. Ve o günden beri, yalvarmaya başladım; 

Canımı acıtmayın, size üzülürüm ... 

Çünkü Allah'ımız der ki; 'kötülük yapmayın, ezmeyin, hakkaniyetli davranın, yermeyin, dedikodu yapmayın, yalan konuşmayın. Başkasının mutluluğu sizi mutlu etsin. Sevin insanları, sevin ki ben de sizi seveyim. Kul hakkıyla sakın karşıma çıkmayın. Başkasının ayıbını kapatın, kapatın ki ben de sizin kini kapatayım' . Ve onlarcası... 

Hepimiz, konuşmaya gelince, bunların söylevini çekeriz de, ama uygulamaya gelince, ön saflarda koşarız, aksini yapmaya. 

Bir de, onlarca kişiliği barındırmak vucudunuz da... 

Tek olmalısınız, savunduğunuz, inandığınız şeyin arkasında, dimdik durmalısınız. Bir öyle, bir böyle olunca, insanlar; 'bu kim' derler. Tanımazlar, adınız olmaz. Adınız olmazsa, siz hiç olmazsınız.. 

Her, haksız yere, yere çaldığınız insan, arkasından zafer çığlıkları attığınız insan, onun ne hissettiğini hiç ama hiç düşünmediğiniz insan, gözünüzü bile kırpmadan kötülük yaptığınız insan, size YÜKTÜR... 

'O' ; sizi izliyordur... 

Canımı acıtmayın...!!! 

 

 
Toplam blog
: 39
: 1366
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

Gazi Üniversitesi Ekonomi Fakültesi 1982, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi,Yöneticilik İht..