Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '07

 
Kategori
Sinema
 

Çaresizliği izlemek...

Çaresizliği izlemek...
 

1981 yapımı bir Ali Özgentürk filmi.

At...

Senaryosu Işıl Özgentürk'e ait...

Oyuncular; Genco Erkal, Harun Yeşilyurt, Güler Ökten, Yaman Okay, Selçuk Uluergüven, Erol Demiröz, Macit Koper ve Ayberk Çölok...

Ben filmi izlerken çaresiziliği izledim. İçimde hissettim. Belki çok kez çaresiz kaldığımız anlar oldu, çaresizlik iliklerimize işledi, kahretti ... Ama böylesini... Ve bilmek aynı çaresizliği yaşayanların varlığını, işte bu en acısı...

Film 1981 yapımı ve ben TRT 2'de bugün izledim. Belki izleyenler vardır, izlemeyenler için tavsiyemdir...

"Hüseyin, ezik, yoksul ve cahildir. Tek isteği oğlu Ferhat'ın okuması ve kendisi gibi cahil olmamasıdır... Bunun için bulduğu en son çare ise kendisini mutlu etse de çok acı bir sondur..."

Filim müzikleri ise inanılmaz etkileyici. Okay Temiz'e ait...

19. Antalya Film Şenliği'nde "İkincilik" ödülü. Genco Erkal, "en iyi erkek oyuncu", Güler Ökten "en iyi yardımcı kadın oyuncu" seçilmiyler. Ayrıca Valencia'da (İspanya) düzenlenen (1982) "Akdeniz Ülkeleri Şenliği"nde "üçüncü olmuş. Lecce Uluslararası Festival'de (İtalya 1983) "en iyi film ödülü" almış. Sao Paolo Uluslararası Film Festivali'nde (Brezilya) "büyük ödül"ü , 7. Uluslararası Tokyo Film Festivali'nde (Japonya 1985) 250 dolarlık ödülü almış...

Not: Filme ait afiş ya da resim bulunamadığı için yer veremedim...

 
Toplam blog
: 90
: 875
Kayıt tarihi
: 19.05.07
 
 

 Ama hayatın farkındayım. Hem güzel, hem acı. İyi midir farkında olmak? Yoksa iyi midir farkında ol..