Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Cem Özer'den çarpıcı açıklamalar

Cem Özer'den çarpıcı açıklamalar
 

Altın Koza Yılmaz Güney festivalidir !


İyi işler yapmak icin " Doğru zaman, doğru yer " diyen Cem Özer -az kirlenin diye de tavsiyede bulundu. Samimi-güler yüzlü-hoş sohbeti için teşekkür ederi
Adana’ya  önceden  geldiniz  mi?

- Stand  up  ve  tiyatro  yaptığım  dönemde  geldim.

Altın  Koza  Film Festivaline  katıldınız  mı? Sizin  için  ne ifade ediyor.

- Berlin Berlin filmimle katılmıştım. Oyunculuk kariyerimdeki en iyi filmim diye bilirim. Türk sinemasında bir şeyler değiştiren, oyunculuk ve sinema anlamında ilk sesli çekilen filmdir. O sene Menderes Samancıların oynadığı sıradan bir film ile yarışıyordu ödülü kendisi kazandı.

Altın koza sanki Yılmaz Güney’e ödül versin diye kurulmuş bir festival intibası bıraktı, çünkü hiç es geçilmemiş hepimizin olduğu gibi Yılmaz beyinde iyi – kötü filmleri vardır. O kötü filmlerde ödül alıyor. Altın kozanın bende bıraktığı intiba Yılmaz Güney festivaliydi. Türkiye’de her işte olduğu gibi yarışmalarda objektif  değil, jüride en etkin kim ise ona yakın olan kişiye ödülün ona verildiğini düşünüyorum.

Türk sinemasının izleyici kitlesinin zihninde iz bıraktığınız gerçek, peki bunu neye borçlusunuz ?

-Risk alıyorum. Biraz yaramazım farklı işler yapmayı seviyorum. Aktarmacı oyunculuğu sevmem, rolün üstüne bir şey katmalı oyuncu.  En mutlu olduğum yer ‘’ set ve tiyatro ‘’ sahnesidir.

Genç nesil oyunculardan takip ettiğiniz var mı?

-  Tiyatroda takip ettiklerim var, Paşan Yılmazel, Fırat Çöloğlu, Açelya Topaloğlu ve Mert Carim’e emeğim geçti. Son dönemde Umut Oğuz’u biraz kendime benzetiyorum.

Farklı sanat dallarıyla ilgilenmek sanatçıyı besler mi?

- Duygusunu ve mesleğini besliyor. Ben tiyatro kökenli bir insanım tiyatro dediğiniz zaman içinde edebi bir metin var.  Okullarda resim müzik gibi dersler vardır, kaldırın hepsini yerine tiyatro koyun,  böylece insanların hem kendine güveni gelir, hem de konuşmayı öğrenirler.

Sevgilim başkasıyla yatabilir bunu aldatma saymam, gibi bir cümle kullanmışsınız. Asıl anlatmak istediğiniz nedir ?

- Röportajı yapan arkadaş bunu bir izin gibi aktarmış. Derin anlamı şudur; Günün birinde sevgilim başkasıyla yatabilir. Bunu aldatma saymam, benden sıkılmıştır bulunduğu ortam iyi gelmiştir. Benimle aynı yatağı ve evi paylaşırken kafasında başka biri var ise ve dertlerini, hüzünlerini duygularını onunla paylaşıyorsa, tensel ve bedensel birlikte olmadığı halde bunu aldatma sayarım. Ne yazık ki günümüzdeki kirli medya ve o medyada gazetecilik yaptığını düşünenler bunu böyle yansıtırsa sansasyonel çıkaramayacaktı.

En ağır yorumu Hande Ataizi yaptı, okudunuz mu ?

- Okumadım. Herkesin kendi düşüncesidir, ama bir şeye yorum yaparken kendi hayatına bakacaksın. Bu benim düşüncem başkasından sorumlu değilim. Hande sevdiğim bir arkadaşımdır, iyi bir kızdır. Kendisinin ağzından duymadım, öyle söylediğini belirtiyorlar.

Evlilik canlı doğasına aykırı mı ?

- O konuda kafam çok karışık net bir durum yok, ama ben dört defa beceremedim.

Kızınız nişanlanmış hayırlı olsun. Sanat dünyasıyla bir alakası kalmadı sanırım, uzaklaşmasını siz mi istediniz ?

- Hayır. Oyunculuk yaptı kendisi, liseler arası yapılan yarışmada en iyi kadın oyuncu ödülünü aldı. Oyunculuk bir yaşam biçimidir meslek değildir, set iptal benim oyunculuğum bitti değil, 24 saat boyunca gözlem yaparım. Kızım bana şunu söyledi; baba ben meslek olarak oyunculuğu sevdim ama yaşam biçimi olarak sevemedim bana uygun değil. Oyunculuktan vazgeçti şuan kendi mesleğini yapıyor.

Genç meslektaşlarınıza bir öneriniz var mı ?

- Kirleneceksiniz az kirlenin, kirlenmeyin diyemeyeceğim kirletiyorlar ! Piyasada yer edine bilmek için çalışacaksınız doğru zamanda, doğru yerde insanlarla temas kurmalısınız. Emek vermelisiniz hiç yılmadan, önünüzde onlarca engel olacak aşmaya çalışın, eşine dostuna akrabana güvenmeyeceksin, onlarla bir yerlere gelirsen, onların olmadığı günde gidersin dolayısıyla kendi işinle var olmalısın.

Oyuncu mesleği için asıl gereken nedir ?

- ilk başta gereken şey yetenektir ! Aptal insandan yetenek çıkmaz önce zeka gerekir. Çalışma ve eğitim bir tanesi daha fazladır ötekini kapatır.

 

MURAT FIRAT

 
Toplam blog
: 123
: 657
Kayıt tarihi
: 16.06.16
 
 

İletişim fakültesi öğrencisi ..