Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '19

 
Kategori
Güncel
 

Cemevi Aşık Veysel Korosu...

Didim Cemevi, Didim’in kültürel etkinliklerine büyük katkı sağlıyor.

Tüm bunları yaparken de tüm toplumu kucaklayan bir tavır sergiliyor. Didim Cemevi’nin sadece bir mezhebe özgü olmadığını da yaşadığımız süreçte hep birlikte gördük ve bundan da Didimliler olarak çok mutluluk duyuyoruz…

Didim Cemevi’nin bu tür kültürel etkinliklerinden birisi de “Didim Cemevi Aşık Veysel Türk Halk Müziği Korusunun” etkinliğiydi…

Saz takımı, koro elemanları, Koro şefi hepsi içimizden biriydi. Arkadaşlarımız, komşularımız, mahallelimiz, sokakta görüp selamlaştığımız kişilerdi.

Bu konser gösterdi ki artık Didimliler salonlara sığmıyor… Didim Belediyemizin önümüzdeki süreçte acil olarak kültür merkezleriyle birlikte salonlarını devreye sokması gerekecek…

Ticaret Odası salonu tıklım tıklım doluydu. Salonda protokol anlayışının da olmaması, eşitlik çağrışımını güçlendirdiği, farkı, makamı ortadan kaldırdığı için çok daha insaniydi…

Bazılarının dediği gibi Cemevi çümbüş evi değil, herkesi kucaklayan, herkese kapısını açan, hoşgörünün, kardeşliğin, dostluğun güçlendiği yerdi.

Cemevi Aşık Veysel Korosu, yurttan sesler korosu gibiydi ve güzel ülkemizin tüm renklerini içeren her bölgeye özgü Türküleri büyük bir başarı ve coşkuyla seslendirdiler…

Daha önceki korolarda da izlediğimiz saz ekibinin yaşı küçük olan ve gelecek vaat edeceğini düşündüğümüz Kader Beyazkaz’ın ustalığa ulaştığını ve gelecekte adını çok duyacağımız başarılara imza atacağını düşünüyorum… Her yaş grubunu bünyesinde barındıran koroyu, sempatik tavırlarıyla başarılı bir şekilde yöneten şef Cem Sezgin’i de ayrı bir yere koymak gerekir… Yaşlanmayı unutmuş, Ritimde Süheyla Deniz ve Tamburda Osman Nuri Edalı’da; alkışı çok hak ediyorlardı…

Sunumu ise, bir türküyü de solo olarak seslendiren Hatice Kum başarıyla yaptı…

Koronun tüm elemanları yaptığı işin ciddiyetindeydiler ve çok başarılı bir programın gerçekleşmesine katkı sundular…

Cemevi bu tür etkinlikleriyle Didimliler arasındaki sosyal ilişkilerin gelişmesine katkı sunarak; Didimlilik duygusuna önemli katkı sağlıyor… Hoşgörü kültürünün gelişmesine ve tüm Didimlileri kucaklamasına da önayak oluyor…

Bu tür etkinlikleri düzenleyen Cemevi yönetim kuruluna ve özellikle de Başkanı Hüseyin İlhan’a bir Didimli olarak teşekkür ediyorum… 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..