Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '06

 
Kategori
Teknoloji
 

Cep faturamı nasıl azalttım:)))

Cep faturamı nasıl azalttım:)))
 

Şu cep telefonunu kullanmak ne denli keyifliyse faturalarına göğüs germek o derece sıkıntılı. Hangimizin yüreğini yakan bir cep telefonu faturası yoktur ki. Yıllar önce eşimle daha sözlü olduğumuz dönemde cep telefonuyla ara ara görüşüyorduk. Cep telefonları daha yeni yeni yaygınlaşıyor, o günlerde bugünlerdeki gibi pek adam gibi rekabet olmadığı için ismi malum GSM operatörü ortalığın tozunu atıyor; tabii cebimizin de..:)

Takip eden ay gelen cep faturası tam 90 milyon. Bugünün rayiç bedeliyle bir 300 milyon civarı. Yüreğim yandı. Ödedim; sonuçta kimse beni zorla konuşturmamıştı. Bu bana güzel bir ders oldu. Telefonla konuşma adabını ve bu cihazın varolma nedenini pek iyi bilmediğimi anladım. Sonuçta bu cihaz kişilerin birbirlerini görmeden saatlerce süren tartışmaları ve yersiz, anlamsız konuşmaları için değil, insanların hemen birbirlerine ulaşıp kısa bilgilendirmeler yapabilmeleri için tasarlanmıştı. Ama ben bir mühendistim, doğruyu bulmam uzun sürmedi.

Eşim Anadolu yakasında Maltepe' de oturuyordu, ben Avrupa yakasında. Evlerimiz arası yaklaşık 60km civarıydı. Benzin fiyatını düşünürsük gidiş-geliş bedeli köprü geçiş bedelini de düşünürsek yaklaşık 15 milyon civarında tutuyordu. Eşimle yine bir konuda görüş ayrılığımız var; ama ikimiz de huzuru seven insanlarız. Yani sorunu çözmeden rahat edemiyoruz. Başladık cep telefonunda konuşmaya, dakikalar geçiyordu. Ancak sorunun zaten bu şekilde çözülme şansı, bizim de netice elde etmeden durmaya niyetimiz yoktu. Neyse benim uyanmam fazla gecikmedi.

-Tatlım bu şekilde konuyu telefonda tartışmak hem doğru değil, hem de çok pahalı. Ben arabayla karşıya geliyorum. Bu konuyu telefonda değil yüz yüze konuşmalıyız. Yine bir 90 milyon vermeye niyetim yok.

45 dakika sonra Anadolu yakasındaydım:))

Benim etrafımdaki herkesin buna benzer bir hikayesi var. Aynı dönemde 210 milyon cep faturası veren bir arkadaşım bile var. Son dönemlerde artan rekabet ve özel uygulamalarla cep faturaları daha kabul edilebilir seviyelere inmesine rağmen hala dikkatli kullanılmadıkları takdirde bu cihazlar kesemizin en azılı düşmanlarından.

Kendinize ve CEBİNİZE dikkat edin..!!!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..