Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '07

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

Cep telefonu tuzakları-1

Cep telefonu tuzakları-1
 

Türkiye'nin en bilinen cep telefonu şirketinden kontörlü hattım var. Bu aya kadar hattımla ilgili ciddi bir sorun yaşamamıştım.

Temmuz 2007'de hattıma 250 kontör yükledim. Ayrıca biriken diğer kontörlerimle hattımda 350'ye yakın kontörüm olduğunu gördüm. Ertesi sabah bir telefon konuşması yaptım. Aniden kontör sayım 15'lere düştü. Gözlerime inanamadım. Müşteri servisi'ni aradığımda o an için işlem yapılamadığını gün içinde tekrar aramam gerektiğini tarafıma ilettiler. Gün içindeki diğer aramalarımda da bir türlü sorunuma çözüm bulunamadı. 10 gün sonra tekrar kontör yükledim ve ekstremi sorguladım. Ekstremde diğer adı altında '362' kontörlük harcama olduğunu gördüm. Müşteri servisini aradığımda, internette oyun servisine üyeliğimin olduğunu, ancak ayrıntılı bilgiyi 0212******* no.lu telefondan öğrenebileceğimi tarafıma ilettiler. Bir cumartesi günüydü. Sözü geçen telefonu aradığımda mesai saatleri dışında olduklarını belirten bir telesekreter mesajı ile karşılaştım. Ayrıca telesekreterde 'üyelik iptali için 'İPTAL' yazın , **** kodlu numaraya gönderin' mesajı yeralıyordu. İptal başvurumu yaptım. Ancak gelen yeni mesajda 'iptalin de yaklaşık 4 gün sonra gerçekleşeceği, bu arada yapılan harcamaların geri ödenmeyeceği' belirtiliyordu.

Pazartesi sabahı 0212******* no.lu numarayı aramaya başladım. Mesai dışındayız mesajı devam ediyordu. Normal mesai saatleri 9.00'da başlayan şirkette ancak saat 10'a doğru bir yetkiliye ulaşabildim. Çıkan yetkili hesabımı incelediğinde 2006 Ocak ayından bu yana ***Oyun*** aboneliğimin olduğunu ve her ay hattımdan 104 kontör düşüldüğünü bildirdi. Ayrıca kontör düşülmesine rağmen hattımdan hiçbir zaman oyun oynanmadığı da ortaya çıktı. Bu üyeliğin bilgim dışında olduğunu belirttim. Ancak yetkili, her müşteriye zaman zaman internetten mesajlar gönderildiğini, bu mesajların içine girerek oyunlara tıkladığımızda otomatik olarak aboneliğin başladığını belirtti. Ayrıca sözkonusu 104 kontörün hatta kontör olduğu zamanlarda parça parça kesildiğini belirtti. Böylece yaklaşık 20 ay boyunca hattımdan her ay 104 kontör kesildiği de ortaya çıktı. Ayrıca bir anda düşülen 362 kontörlük harcamanın cevabını henüz alamadım. Alamayacağım da ortada.
Derhal cep telefonumun internet bağlantı özelliklerini kapattım. Ancak bunun da bir çözüm olmadığını biliyorum. Hemen hemen her gün cep telefonlarımıza mesajlar gelmektedir. Bazılarına tıkladığınızda otomatik olarak internet bağlantıları açılmaktadır.

Bu bir cep telefonu tuzağıdır. Ben bu tuzağa bir şekilde düştüm. Artık cep telefonu şirketime asla güvenmiyorum. Servis sağlayıcılarını denetlemedikleri kanısına vardım. Numaramın değişme zorluğu olmasa hattımı derhal iptal ettireceğim.
Çevremde bu tür sorunlar yaşayan insanlarla karşılaşıyorum. Sizler de bu insanlardan biri olabilirsiniz. Belki de aboneliğiniz sürüyor ve bundan haberiniz yok!

Not: Fotoğraf www.komikresimlerim.org sitesinden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 28
: 2979
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Yaşama dair herşeyle ilgileniyorum. Bunları sizlerle paylaşacağım. ..