Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '07

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

Telekom'da rekabet

Bilindiği gibi ülkemizde 1 Ocak 2004 tarihinde telekomünikasyon sektöründe serbestleşmeye geçildi, birçok şirket lisans aldı, 2005 sonlarında Türk Telekom satıldı. Bütün bunlar Türk tüketicisinin bu sektörde daha iyi hizmeti daha ucuza alması için yapıldı. En azından ben öyle düşünüyorum.

Ancak geçen süreçte bu düşünceme uygun hemen hemen hiç bir gelişme olmadı diyebilirim, bir kaç cılız çalışmanın dışında. 0800'lü ücretsiz aranan numaralar üzerinden sadece şehirlerarası ve milletlerarası konuşmalarda biraz ucuzlama. Çünkü hepsi re-seller modelini seçti. Kendileri altyapı kurmadılar. Hiçbirisi Türk Telekom'a rakip olamadılar.

Peki bu gün gelinen nokta nedir? Sektörde bana göre halen tekel konumunda olan Türk Telekom, 1 Mart'tan geçerli tarife değişikliği yaptığını açıklıyor. Bunun üzerine Merkez Bankası Başkanı, Türk Telekom'un enflasyon hedefini etkileyeceği yönünde uyarı yapıyor. En son 17 Şubat tarihli gazetelerde yönetim kurulu başkanının Merkez Bankası yönetimine bu konuyu açıklamaya gideceği yer aldı.

Tabii ki burada yine bir süre önce Doany'nin basına yansıyan demecinde de belirttiği gibi ''rakip firmalar rekabeti sedece ücret bazında görmekteler.'' Kendileri altyapı yatırımı yapmadığından verdikleri hizmette maalesef tamamen Türk Telekom'a bağlı kalmaktalar.

Sonuçta bana ve dolayısıyla tüketiciye hiçbir yararı olmayan serbestleşme, özelleştirme ve rekabet... Nasıl ama?

 
Toplam blog
: 10
: 742
Kayıt tarihi
: 17.02.07
 
 

Bir süre telekom sektöründe çalıştım. Eğitim aldığım dal ise elektrik mühendisliği olup halen elektr..