Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '07

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

Sabit telefonda zam

Bir önceki yazımda da ifade ettiğim gibi ülkemizde her ne kadar telekom sektöründe serbestleşmeye geçilmişse de şimdilik gerçek rekabeti yaratan (GSM) cep telefonları olarak kabul edilebilir.Mobil iletişim bireyi özgürleştirmekte ve kişiselleştirmektedir. Bu şirketler daha işin başında hizmet dallarında altyapının çoğunu kendileri kurduğundan burada gerçek rekabet ortamı oluşmuş bu sektördeki tekeli kırıcı olabilmişlerdir.

İnsanların cep telefonlarını tercih etmelerinde konuşma fiyatlarındaki avantajların yanında sundukları cazip hizmetlerinde etkili olduğu söylenebilir. Müşteriye sındukları (kontörlü hat, alaniçi arama fiyat avantajları vb.) seçeneklerde GSM'e doğru kayışta etkili olmuştur.

Mart ayı başında yürürlüğe girecek yeni tarifelerinin detayını Türk Telekom henüz açıklamadı ama Merkez Bankası bile enflasyona etkisinden endişeliyse bunun iyi bir zam geleceğinin habercisi olduğunu düşünüyorum. Sn.Doany'nin www.turk.internet .com sitesindeki açıklamasından aldığım bir bölümününde;

''.... Şehirlerarası ve milletlerarası görüşme fiyatlarında yapılan indirimlerle ev ve iş telefonlarının kullanımının artması hedefleniyor. Sabit ücretlerdeki artışla ise hizmet kalitesinin sürdürülebilirliğini teminat altına almayı amaçlayan Türk Telekom çok yüksek seviyedeki mevcut erişim maliyet açığını kısmen de olsa azaltma imkanına kavuşabilecek....''denmektedir.

Bu açıklamayla Türk Telekom yeni katma değerli hizmetler üretmek yerine gelirlerinin arttırılmasını hizmet karşılığı olmayan sabit ücretleri arttırmada görmüş. Gerçi hemen hemen hiç kullanılmayan şehirlerarası aramalarda kullanımı arttırmayı da hedeflediklerini belirtiyorlarsa da. Sabit ücretlerdeki artış bunların hepsinden caydırıcı olacak gibi geliyor bana. Sabit telefonu en az kullananlardan biriyim. Yani ayda hesaplı hatta 7, 2 YTL. ödüyorum. Bakalım yeni tarifeyle benim faturam ne olacak. Açıklamalar veya reklamlar değil benim ödediğim fatura önemli. Üç sene önce bizlere hesaplı hatta geçmemiz tavsiye edildi şimdi de ha bire standart hatta geçin diyorlar.

İşin aksi tarafı şu anda biz kullanıcıların seçeceği gerçek bir alternatif yok gibi. Başka bir operatörden hizmet almak istediğimizde özellikle bireysel kullanıcılar olarak bizlerin önce Türk Telekom abonesi olmamız gerekiyor. Sonra diğer operatörden hizmet alabiliyoruz. Hizmet alınan operatöre tahsis edilen çıkış numarasıyla sadece şehirlerarası konuşma yapabiliriz. (Çünkü bu aramalar şehiriçine kapalı.) Yani tek bir sabit telefon için iki yere fatura ödememiz gerekiyor. Bu da doğrusu çok mantıklı gelmiyor bana. Alternatif operatörler kendileri telefon veremiyorsa bile en azından çifte fatura işini çözerlerse belki biraz daha iyi olur. Tabii ki benim şu anda sabit telefona hiç ihtiyacım olmadığı halde ADSL'den dolayı vazgeçemiyorum. Onu da ayrı bir yazıda değerlendireceğim.

 
Toplam blog
: 10
: 742
Kayıt tarihi
: 17.02.07
 
 

Bir süre telekom sektöründe çalıştım. Eğitim aldığım dal ise elektrik mühendisliği olup halen elektr..