Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '07

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

Cep telefonum gizli numarayla arayanlara kapalı

Cep telefonum gizli numarayla arayanlara kapalı
 

Telefonu gizli numaraya kapatmak için yıldız 253 kare tuşlamak gerekiyor (Şimdilik Turkcell için)


Seksenlerin ikinci yarısında, yaz günlerinde, İnebolu’dayken, öğleleri saat yarım sıralarında telefonumuz çalıyor ve birisi bize müzik dinletiyor, tek kelime konuşmuyordu. Birkaç gün sonra bu durum canımızı sıkmaya başladı. Bir telefon sapığımız olmuş ve her öğle vakti aksatmadan kendine görev bildiği işini yapıyordu. Nasıl bir ipucu bulabiliriz diye düşünürken kardeşimle bir plan yaptık. Çalınan müzik o zamanlar bizim orada çalan TRT radyolarında değildi, belli ki teyp çalıyordu. Bir de sokak gürültüsü müziğe karışıyordu. Bu işin bir dükkandan yapıldığı belliydi. Sokak gürültüleri çok iyi geldiğine göre telefon kapıya yakın bir yerdeydi. Öğleleri birimiz evden telefonu uzun süre açık tutturmaya çalışırken diğerimiz olabilecek dükkanları belirlemeye çalışacaktık. O zamanlar şehirlerarası görüşme şehir içine göre çok pahalı olduğu için bu işi şehirlerarası yapacak lüksü olmazdı insanların. Küçük bir yer olunca buluruz diye çalışmaya başladık. Önce küçük bir uyarı yapayım dedim. O zamanlar PTT’nin Telefon Rehberi vardı, bizim orası küçük yer olduğu için ince bir rehberdi. O rehberde rahatsız eden telefonların şikayeti için nasıl bir yöntem izleneceği yazılıydı. Rehberin 8. veya 12. sayfasında aşama aşama anlatıyordu. Savcılığa bildirilmesi gerektiğini, işlemler yapıldıktan sonra, rahatsız etmek için yapılan aramadan sonra (kaçtı anımsamıyorum) bir numaranın çevrilmesi gerektiğini anlatıyordu. O gün yine müzik çalan telefon geldi ve ben konuşmaya başladım. O sayfayı açmasını ve açıklamayı okumasını istedim. Kısa süre sonra telefon kapandı ve bir daha da arayan olmadı. Telefon sapığımız işin yasal ciddiyetini anlamıştı, ancak bizim amatör detektiflik hayalimiz de sona ermişti.

Bu akşam cep telefonuma “yıldız 253 kare” tuşladım ve gönderdim. Türkcell gizli numaradan aramalara kapatma uygulamasına zorunlu olan tarihten erken başlamış. Bu işlemi yapınca gizli numaradan arayanlara önce Türkçe sonra İngilizce mesaj okunuyor. Başka bir telefonun numarasını gizleyip denedik ve o mesajı dinledik.

Daha önceleri de gizli numara veya özel numara şeklinde gelen telefonları önce reddederdim, az sonra yeniden gelirse, önemli olabilir, diye düşünüp açardım. Çoğunlukla da gelmezdi. Gizli numarayla aramanın normal olmadığını düşünürüm.

Bazı şirketler santral çıkışı numaralarını gizlemeleri gerektiğini düşünerek bu uygulamayı yapıyorlardı. Şimdi başka çare bulmak zorundalar.

Şimdi yalnızca Türkcell abonelerinin sahip olduğu bu ayrıcalık 1 Ocak 2008 tarihinden sonra diğer iki operatörde de olacak. Bu durum gizli numara meraklılarını üzecek.

Uygulama gizli numaralardan aranmaktan mutlu olan aboneleri de engellemeyecek. Onlar telefonlarını gizli numarayla aranmaya kapatmayarak bu alışkanlıklarını sürdürecekler.

Tüketiciyi korumaya yönelik bu uygulama için Telekomünikasyon Kurulu’na teşekkür ediyorum.

İnebolu, 21 Aralık 2007

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..