Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '22

 
Kategori
Deneme
 

Cesaret Aşısı

Cesaret önemli bir karakter özelliği.

Genetik; cesaret geni bazı insanlarda var bazılarında yok. Eğitimle şunla bunla da kazanılamıyor.

Oysa herkesin cesur olması isteniyor, ben bunu eleştirdim; olduğu kadar olacak.

Cesur insanlar ayrıdır dedim.

Cesurca davranmak diye bir şey yoktur. İnsanları zorlamayla ateşin içine atabilirsiniz ancak bu cesaret değil, sizden ateşten daha fazla korktuğu içindir.

Savaşta herkes cesurdur mesela; çünkü öncelikle mecbur, nasılsa ölecek artı vatan sevgisi.

Tekrar edelim sadece bazıları cesurdur ama kapta çok su var, biraz su var, az su var, şu kadar bu kadar gibi insanlarda da belli seviyelerde cesaret vardır; olduğu kadar olacak zaten.

Cesaret lazım…

Hiç olmayanlar zor yaşarlar…

Düşündüm de bu kimseler örneğin evlenirken cesaret satın alabilirler.

Nasıl?...

Gözü kara biriyle evlenirsiniz çocuğunuz cesur olur. O’nun çocuğu da aynı şekilde devam ederek soyunuzu cesur yapabilirsiniz.

Benden geçti de beni isteyen, cesur olduğuna şahit olduğum kimseler vardı mesela. Kendim gibi biriyle evlendim ki ben çok cesur biri değilim. Yürekli çocuklarımız olmadı tabii ki; ama akıl gani, ne işe yarayacaksa…

Cesareti savunmayacağım ama cesaretin gerekli olmadığı bir dünyada yaşıyoruz maalesef ve daha yüzyıllarca bu böyle gidecek.

Devletin vatandaşlarını koruma yüzdesi %20, %80 tehlikedesiniz.

Son cümle; sana saldıranla kavga etmemen korkaklık değil çünkü böyle şeyler yapına uymayabilir; ama şikâyet bile etmemen korkaklık.

Ben şikayet etmiştim o nedenle korkak değilim ama şu herkesin dilindeki popüler cesaret yok; hani uçan kaçan cinsinden.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..