Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Cevizli ekmek

Cevizli ekmek
 

Herkese merhaba,

Ekmeklerle başladık, ekmeklerle devam edelim istedim :)))

Pişerken mis gibi kokan ekmekler... çocukluğumuzdan beri hep alışkanlıktır sıcak ekmeğin tepesini koparıp yolda yürüye yürye miğdeye indirmek. Evin küçüğü olduğum için bakkala hep beni yollarlardı, bende para üstleriyle bilimum şeker, sakız alır fırınada uğradıysam sıcak ekmeği kopara kopara yerdim... çok zaman 1 ekmek alıp, ½ ekmekle eve dönmüşümdür, olsun fırndan sıcak sıcak çıkan ekmeğin yerini ne tutabilir ki ....

Malzemeler

1 cup + 1/3 cup su ( cup = su bardağı)
2 çorba kaşığı süt.
2 çorba kaşığı çiçek yapı.
1 çorba kaşığı şeker.
1, 5 tatlı kaşığı tuz.
3 cup un ( ben ekmek makinası için un karışımları vardır onlardan kullandım 1 paket)
1+1/4 tatlı kaşığı instant maya (kuru maya)
1 cup ceviz.
Yapılışı

Yukardaki sıraya göre bütün malzemeleri yerleştirelim (maya en üstte kalacak şekilde) ve makinayı çalıştıralım. 2.faza geçtiğinde çıkan bip sesiyle cevizleri ekleyelim.

Elde Yapım İçin ; Bir kapta bütün malzemeleri karıştıralım. İyicene yoğuralım ve 35-40 dakika mayalanması için bekleyelim (üzeri nemli bir bezle örtülü) sonra tekrar yoğuralım ve cevizleri ekleyelim ve yoğurmaya devam edelim. 180 C de kızmış fırına verelim sonra fırından gelen kokuları takip edelim.

 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..