Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Soğanlı ve peynirli ekmek

Soğanlı ve peynirli ekmek
 

Herkese Merhaba,

Bu aralar hepimizin evlerinde konuk olan sıcak sıcak pideler olsa da ekmeğin yeri ayrıdır :)) Ben bu ekmeği çok sevdim :))

Malzemeler

1 cup su ( 1 cup = 1+1/4 su bardağına denk geliyor )
1 Y.K süt.
1 Y.K şeker.
1/2 tatlı kaşığı tuz.
2 Y.K yemeklik soğan (ben arpacık soğan kullandım 4 tane )
1 cup çedar peyniri rendelenmiş. ( evde olmadığı için otlu hollanda peyniri rendeledim, siz başka sert bir peynirde kullanabilirsiniz , keçi peyniri olabilir )
3 cup un
1+1/2 tatlı kaşığı kuru maya.
1 Y.K çiçek yağı.
2 diş sarımsak
1tatlı kaşığı kekik.
program 1
Makinada Yapılışı

Un ve maya (maya en üste kalacak ) şekilde, su süt, şeker, tuz ve yağı makinaya koyup program 1 de çalıştıralım.Hamur karışırken biz soğan ve sarımsakları rondoda kıyalım. Küçük bir tavada 1 tatlı kaşığı yağ ile soğan ve sarımsakları biraz çevirelim. Diğer taraftda peynirimizi rendeleyelim. Makina ek malzeme alımı için ötmeye başladığında kapağı açıp, soğan, sarımsak, peynir ve kekiğimizi ilave edip kapatalım. 3 saat sonra harika ekmeğimiz bizi bekliyor olacak.

Elde Yapılışı

Bu ekmeği elde denemedim yarın sabah kahvaltısı için normal fırında küçük ekmekler yapacağım onun tarifini daha emin olarak sizlerle paylaşacağım ama bu şekilde de yapılısa ben olur diye düşünüyorum .Öncelikle süt (2 Y.kaşığı yapalım) ve su karışımına maya ve şekeri ekleyerek 10 dakika kadar bekleyelim , böylece maya kabaracak.

Sonra tuz , yağ ( yağ miktarını1/4 sıvı yağa çıkaralım ) ve un ekleyip yapışmayacak bir hamur elde edelim.Sonra hamurun kabarması için yaklaşık 1 saat bekliyoruz. Bu arada soğan ve sarımsakları tavada çevirip , peynirleri rendeliyoruz. Kabaran hamuru oklava ile açıp , içini hafif yağlayıp, harcımızı için koyup kabatıyoruz. Ters çevirerek yağlanmış fırın tepsisine yerleştiriyoruz. Burada da hamurun kabarması için bekliyoruz. Hamur yaklaşık 2 katına çıkınca 260 C fırında ekmeğimiz pişiriyoruz üstü kızarana kadar.

Afiyet Olsun

 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..