Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '07

     
    Kategori
    Çevre Bilinci
     

    Çevre

    Çevre konularında ne kadar bilinçliyiz bilemiyorum, ancak etrafımda gerçekten çevreye duyarlı insanlar gördüğümü söyleyemem. Şehirlerimizin her alanı karış karış betonlaşırken, özellikle yüksek rant getiren bölgelerde inşaatlar son sürat devam ederken kaçımız işlerimizden bir an olsun sıyrılıp çevremizde olan biteni görebiliyoruz?

    Düşünün İstanbul gibi tarihi zenginliği olan kaç şehir var dünyada? Her yeni belediye bir proje getiriyor. İstanbul'da sorun proje yapmak değil; tarihin ve doğanın korunmasıdır. Projeye değil, korunmaya ihtiyaç var.

    Düşünün bir kere, dünyada ormanını imara açan kaç tane ülke var? İstanbul'daki tarih talanı başka nerede var? Gezdiğim ülkelerde gördüm, şehirlerin tarihi bölgelerine bir çivi bile çakılamıyor. Türkiye'de hiç bir sokak 10 sene aynı kalmıyor. Bu talan zihniyeti nereye kadar sürecek? Akdeniz sahillerinde bir tek maki ormanı kalmayıncaya kadar mı? İstanbul'un nüfusu 20 milyon olup trafik tamamen durana kadar mı?

    Alt yapı yok ama devamlı bina yapılıyor. Maalesef bu zihniyet devam ederse, her geçen sene bir öncekini arayacağız. Ben hayatımda İstanbul kadar çirkinleştirilmiş ikinci bir şehir daha görmedim. Beğenmediğimiz üçüncü dünya ülkelerinde bile şehir planlaması var. Bir şehir estetiği var. Bizim yaptığımız sadece şehirlerimizi karaktersizleştirmek. Belediyelerin rant kavgası yüzünden birilerinin cepleri doluyor, olan İstanbulluya oluyor.

    Keşke ülkemi bu kadar sevmeseydim, bana ne diyebilseydim. Ama diyemiyorum. Lütfen arkadaşlar, etrafınıza biraz bakın ve gördüğünüz çarpıklıkları ilgili belediyelere şikayet edin. Olan hepimize oluyor. Dahası çocuklarımıza, torunlarımıza...

    Teşekkürler.
     
    Toplam blog
    : 1
    : 488
    Kayıt tarihi
    : 26.02.07
     
     

    Sadece dünyayı dolaşan ve tecrübelerimi yazan, bu arada bol bol resim yapan, esas mesleğiyle ilgilen..