Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '08

 
Kategori
Dostluk
 

Ceza evinden mektup

Merhaba sevgili blog okurları...

Hepimizin yaşamında bazen önemli anlar olur. Bu bazen, bizi sevince bazen hüzne götüren anlardır. Geçen günlerde ceza evinden bir dostumdan mektup aldım. Aslında mektup bilinen adrese geldiğinde ben il dışındaydım bana heber veren arkadaşımı aradım ve ondan mektubu telefonda okumasını rica ettim.Sağolsun sevgili celal bu isteğimi biraz şaşkınlıkla kabul etti.

Birikimli insanlarla dostluk lar paylaşımlar her zaman keyif verir.Düşüncelerinden ya da siyasal çalışmalarından dolayı düzmece iftiralarla cezaevine giren bir arkadaşla yazışmanın tadı bir başka oldu. Ben mektubu yazarken ilk defa yazar gibiydim neler yazmalıydım ona dışardaki yaşamdan nasıl bahsetmeliydim, onun özlemini duyduğu özgür bir ortamdan neler anlatmalıydım onun moralini motivasyonunu nasıl üst düzeyde tutması için katkıda bulunabilirdim. Böylesi karmaşık bir ruh haliyle ve birazda yol arkadaşım tutuklu iken, dışarda olmanın verdiği huzursuzluk içinde sonunda içimden gelen cümleler den kurulu mektubumu tamamladım.

İşte beni meraklandıran konu böyle başladı, arkadaşım nasıl bir ruh halindeydi, duyguları nelerdi o kahrolası yerde günler nasıl geçiyordu.Onu ve yol arkadaşlarını sindirmeye yıldırmaya çalışan sistem hedefine ulaşır mı?Arkadaşım çıktığında köşesine çekilip karar vericilerin kendisi hakkında insanideğerlerle örtüşmeyen kararlarını almasını izleyecekmi?devrimci kişiliğini düşündüğümde aslında bu pek mümkün görünmüyordu.Fakat sorular akla gelmiyor değil.

Sonuçta beklediğim mektup gelmişti, arkadaşım eskisinden daha bir güçlüydü, daha bir azimle onurlu mücadelenin sürdürülmesi gerektiğini vurguluyordu.Hiç bir şey yapmadan burda olmanın üzüntüsünü yaşıyorum diyordu.Bu nedenle bu Ülkede yaşamını kaybeden ilerici devrimci kişiliklerin mezar taşlarına bu halka borçludur diye yazdırmasından bahsediyordu. Gene de özgürlüğünün kısıtlanmış olması kabul edilmeyecek bir durum.Gökyüzünün yıldızlar da olması anlamsız olacağınadan bahsediyor.

Nasıl bitirmeliyim bilmiyorum ama bu Ülkede yaşamı daraltmaya çalışanlar insan olmanın gereklerinden çok uzak bir konumda olduklarını farkındalar mı?.

sevgiler saygılar ..

 
Toplam blog
: 15
: 536
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

1975 Muş doğumluyum. Lise mezunu anadolu üniversitesi iktisat fak maliye bölümü öğrencisiyim. İnşaat..