Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '12

 
Kategori
Sinema
 

Charlie Chaplin / Kemal Sunal yakınlaşması

Charlie Chaplin / Kemal Sunal yakınlaşması
 

EN BÜYÜK ŞABAN/CITY LIGHTS


Uzun yıllardır Kemal Sunal filmlerini severek izlerim. Hepsi kendine özgüdür, farklıdır, bizi anlatır. Maalesef birçok listede top 100’ de bulunan Charlie Chaplin’ in City Lights filmini izleyene kadar bu fikrimi korumuştum. Filmi izlerken önce bir filme benzetmeye başladım. Sessiz film hangi filme benzeyebilirki derken birebir aynı sahneleri gördüğümde Kemal Sunal’ ın En Büyük Şaban filmi gözümünün önüne geldi. Bu film için benzer kelimesini veya uyarlama kelimesini kullanmak çok iyi niyetli olur. Çünkü bu filmler kopya. Şok oldum ve internet üzerinde araştırma sağladığımda bunun bilinen birşey olduğunu gördüm. Bugüne kadar kimseden duymadığıma çok şaşırdım ve paylaşmak istedim. Serdar Ortaç, Mustafa Sandal’ ın şarkılarının yabancı versiyonunu duyduğumuzda ne hırsızlıkları kalıyor ne sahtekarlıkları. Mesele Türk sinemasının duayenleri olduğunda bir kelime edilmemesi gerçekten manidar. Kemal Sunal’ ın veya Kartal Tibet’ in değeri gözümüzden kolay kolay düşmez. Kendime yediremediğimden olsa gerek bunu uyarlama diyerek geçiştirmek istemiyorum. İlk filmlerle bizim aramızda bir bağ kuran, öğretici bir film demek istiyorum.

Dürüst olmak gerekirse taklit aslını asla yakalayamaz.


En Büyük Şaban, 1983 yapımı Türk komedi filmi. Başrollerinde Kemal Sunal, Nilgün Bubikoğlu, Kamuran Usluer ve Reha Yurdakuloynamaktadır. Yönetmen mKartal Tibet'tir.Senaryo Yazarı: Suphi Tekniker


Şehir Işıkları, (City Lights) Charles Chaplin'in yapımcılığını, yönetmenliğini ve başrolünü üstlendiği 1931yapımı sessiz bir filmdir. Chaplin aynı zamanda filmin müziklerini de bestelemiştir.

İki filmin videosunu kaşrılaştırmalı görebileceğiniz link:

http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/16306/kemal-sunal-amp-charlie-chaplin-benzer-sahneler

Tatil rehberi: www.emirergin.blogspot.com

 
Toplam blog
: 56
: 1239
Kayıt tarihi
: 14.11.11
 
 

30 ülke ve yüzlerce şehir gezisi için tatiliyet İstanbul Üniversitesi Arkeoloji ve Tarih bölümü, ..