Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '15

 
Kategori
Güncel
 

CHP’nin “Merkez Türkiye Projesi” üzerine…

CHP’nin “Merkez Türkiye Projesi” üzerine…
 

 

Türkiye’nin Dünya üzerindeki konumuna şöyle bir bakalım…

Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarıyla çevrilmiş durumdayız…

Dünya nüfusunun en yoğun olduğu bir coğrafyanın merkezindeyiz…

Üç tarafımız denizler çevrilidir. Çok sayıda ülkenin uçaklarının uçuş güzergâhındayız…

Türkiye. tüm bu özellikleriyle bir merkezi konumdadır…

Dünyamızın çoğu bölgesinde açlık, susuzluk yaşanmaktadır…

Dünyanın çoğu bölgesinde de üretim fazlası ürünler Pazar bulamadıklarından veya dağıtım sistemlerinin yetersizliğinden dolayı çöpe atılmaktadır…

Dünya ekonomilerinin en büyük sorunu dağıtım sorunudur. Türkiye, coğrafi konumu nedeniyle tüm üretimlerin bir dağıtım merkezi olabilir.

CHP’nin Anadolu’nun orta yerinde kuracağı bir mega kentle tüm Dünya ile merkezi bir ağ kurmayı amaçlıyor… Tüm üretimleri seri bir şekilde Dünya’nın her tarafına ulaştırmayı amaçlayan bu proje şimdiden ülkemizde bir heyecan yaratmış durumda…

20 yılda 200 milyar Dolarlık bir yatırımla gerçekleşecek proje 2 milyon 200bin kişiye de iş imkânı sağlayabilecek… Oto yollarla, demir yolu ağlarıyla, hava yollarıyla ve limanlara seri olarak bağlantıların kurulacağı bu mega kentin nerede kurulacağına dair ip uçları da ortaya çıkmaya başladı…Mega kent enerjisini de rüzgar ve güneş enerjisinden sağlayacak olması çok önemli ve çevreci bir anlayıştır…

Mega Kentin yeri benim tahminlerime göre Konya – Kayseri güzergâhında olacağı yönündedir… Gerek arazi şartları, gerek coğrafi konumu, gerek enerji kaynaklarına uygun olması, deprem bölgesi olmaması nedeniyle Mega Kentin Konya- Kayseri arasında kurulacağını düşünüyorum…

Bu proje, öncelikle felsefe olarak doğrudur… Sadece Türkiye ekonomisine değil, tüm Dünya ekonomisine büyük katkı sağlayacaktır… Seri ulaşım ağlarıyla, üretim fazlası ürünler Dünyanın her tarafına ulaşabilecek… Açlıkla ve yoksullukla karşı karşıya kalan uluslar için de bu proje bir umut olacaktır… İnsanoğlu kurulacak bu ulaşım ağlarıyla daha çok paylaşacak, daha çok birbirlerine yardım edecektir…

Bu projeyi çok olumlu buluyorum. Siyasi parti farkı gözetmeden tüm partilerin de bu projeye destek vermesini istiyorum…

Türkiye coğrafi konumu nedeniyle Dünya’nın merkezi konumundadır. Bu özelliğini de tüm insanlık için kullanmak zorundadır…

  

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..