Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Bashico Doğal Anneyim Başak Pirtini

http://blog.milliyet.com.tr/bashico

28 Şubat '14

 
Kategori
Beslenme
 

Çiftlik kurma hayalim var

Çiftlik kurma hayalim var
 

Haftalık taze, GDOsuz, yerli üretim sebze ve meyvelerim


Benim de her doğa ve hayvansever gibi bir gün çfitlik kurma hayalim var. Bakalım o zaman ne zaman gelecek diye beklerken şehir hayatında çiftlikleri olan kişilerle tanışıp bilgi paylaşımlarından faydalanmak çok keyifli oluyor. Bu hafta Datça Murat Çiftliği sahibi Murat Tapik de çiftlik kurma hayali olanlar için mesajlarını paylaştı.

Her hafta geçenlerde yazdığım Datça Murat Çiftliği'nin Erenköy'deki dükkanına uğramayı adet edindim. Bir çok aynı fikirde insanlar tanışıyorum. Hatta muhabbet etmekten eve dönemiyoruz. Kızlar da ben çocuk doktoru Hüseyin Tapik ile konuşmaya dalmışken kendilerine oyalanacak bir şeyler buluyorlar. Ben dışarıda bu sebzeleri seçerken kızlar da dükkana girmişler ceplerine nefis kuru elmaları ve kuruyemişleri doldurmakla meşgullermiş :)

Kızlar dükkanda kuruyemişleri topluyor

Büyük kızım Melisa dönüş yolunda diyor ki "Anne bu dükkanı çok seviyorum. Herkes çok güler yüzlü. İsmi güleryüz dükkanı olmalıymış" :D

Murat Tapik'in mesajına gelince:

ÇİFTLİK KURUYORSUN

Her geçen gün farklı insanlardan telefon geliyor. Emeklilik döneminde huzurlu bir çiftlik hayatı yaşamak isteyenler, tarımda gelecek gören genç girişimciler, parasını yatırmak için farklı kanallar arayan şirketler oluyor ahizenin karşısında. Çiftlik kurulumu, doğa içinde bir yaşam ve üretim hakkında tüm bildiklerimi paylaşmaktan oldukça mutluluk duyuyorum, umarım faydam dokunuyordur.

Nasıl çiftlik kurarım, ne yapmalıyım ve buna benzer tüm soruların çok kısa bir cevabı var benim için:


    * Size her zaman destek çıkacak bir eş, bir aile,

    * Gönül bağı ile sizlerle gece gündüz demeden çalışacak dostlar,

     * Yeri geldiğinde marangoz, seramik ustası, inşaatçı olabilecek kadar her işle uğraşabilecek kadar bu işi sevmek,

    * Toprakla uğraştıkça ellerinin nasırlaşmasından, yağmur altında ürün toplamaktan, buz gibi sularda topladığın sebzeleri yıkamaktan, bu ürünlerin yetişmesini izlemekten ve sevdiklerini bunlarla beslemekten  zevk alabilmek.

Ve başka hiçbir işle uğraşmadan sabah 5, akşam 12 demeden evine, tarlana, hayvanına, çalışanlarına emek vermek, ilgilenmek. Bunlardan öte bence her şey ikinci planda, isteyen herkese ben yerli tohumları hediye ediyorum zaten yeter ki bu üsttekiler hazır olsun." diyor sevgili Murat Tapik.

Sevgiyle ve doğal olanla kalın,

Başak Pirtini

Doğal Anneyim Blogum: dogalanneyim.blogspot.com
Facebook Doğal Anneyim Sayfam: www.facebook.com/dogalanneyim
Facebook Doğal Anneyim Grubum: www.facebook.com/groups/dogalanneyim
Instagram: www.instagram/dogalanneyim
Twitter: www.twitter.com/dogalanneyim

Köpek ve kedi bloglarım:
Bashico Blogum: bashico.blogspot.com
Kopeklerveinsanlari.com

 
Toplam blog
: 201
: 11799
Kayıt tarihi
: 07.12.07
 
 

Tüm blog severlere merhaba! Boğaziçi Kimya bölümü mezunuyum. Bilişim sektöründe toplantı, etkinli..