Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Çikolata kokan tarif

Çikolata kokan tarif
 

Çoğunluğunu bayanların oluşturduğu bir tatlı tüketim ordumuz var. Ben şahsen çok haz etmem tatlıdan ama size az önce yaptığım "brownie"nin tarifini vermeden de edemeyeceğim. Bana göre biraz fazla tatlı olmakla beraber sevenlerin zevkle yiyeceğini düşünüyorum. Şimdi vereceğim tarif 10 kişilik, ama az yapacak olursanız, ki ben yarım ölçü denedim, tarif çok güzel çalışıyor.

Önce içindekilerden başlayalım:

4 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 paket erimiş margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 paket kakao
2.5 su bardağı un

Yapılışı da çok kolay, takribi 20 dakikanızı alıyor. Fırını (elektrikli fırınlar için söylüyorum) 180 dereceye ayarlı olacak şekilde çalıştırıyoruz. Bu arada kalıbımızı yağlıyoruz.

Yumurta, şeker, süt, erimiş margarin, kakao ve vanilyayı çırpıyoruz. Yoğurt kıvamına yakın çırpmayı bırakıyoruz. Bu karışımdan 1 su bardağnı ayırıyoruz. Aslında bu sizin kullanacağınız kalıba göre de değişebilir. Artık siz göz kararı bir ayarlama yaparsınız. Daha sonra, çırpma kabında kalan karışıma un ve kabartma tozunu ekleyerek hamuru hazırlıyoruz. Yağlanmış tepsi veya kalıp (her ne hazırladıysanız) içine hamuru döküp ısınmış fırına koyuyoruz. Kek pişerken, isteğe bağlı olarak, ocakta daha önce ayırdığımız karışıma eklemek üzere çikolata eritebiliriz.

Son aşama olarak pişip fırından yeni çıkmış kekimizin üzerine soğuk karışımımızı döküp soğuyunca afiyetle yiyoruz, yediriyoruz.

Afiyetler olsun...

1. küçük bir hatırlatma: Kekimizi çeşitlendirmek için içerisine dövülmüş ceviz veya istediğimiz herhangi bir malzemeyi de ilave edebiliriz.
2. küçük hatırlatma: Eğer üzeri için çikolata kullanacaksak şeker miktarını azaltalım, tatlıdan çok şerbete dönüşebilir.
3. küçük hatırlatma: Keki tek bir kalıpta pişirebileceğimiz gibi küçük küçük kalıplarda da pişirip servis yapabiliriz. Servisi daha şık oluyor.
4. küçük hatırlatma: Servisini dondurma ile birlikte yapabiliriz, herhalde özellikle yaz günleri için çok güzel bir ikram olur...

 
Toplam blog
: 38
: 4648
Kayıt tarihi
: 03.11.07
 
 

Çok okurum… Bazen kendi çapımda yazılar karalarım, kendim de beğenmem ama olduğu kadar, napiyim… ..