Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Cips tarhana

Cips tarhana
 

Cips Tarhana


Bizler yıllardır gıdaları hep bir şekilde muhafaza etmeye, kurutarak saklamaya çalışmışız ve sonra bir gün düşünmüşüz  ve aklımıza  “ Yoğurdu nasıl kurutabiliriz? “ düşüncesi gelmiş. Başlamışız hemen tarhana yapmaya. Bu şekilde devam etmek isterdim ama ben size masal anlatmıyorum ne yazık ki. Gelelim mi konumuza?

Tarhananın içinde neler yok ki?  Yoğurt, un , kırmızı yeşil biber, nane …  Yapımında kullanılan malzemelerin çeşidine ve miktarına göre tarhana farklı olabilir. Besleyici bir özelliğe sahip olmakla birlikte, kuru olduğu için de uzun süre saklanabilen bir özelliğe sahip bu gıdamız. Fermantasyon süresi uzadıkça tabi ki tat değişimi de gözleniyor, eğer bu fermantasyon süresi uzun tutulursa daha ekşi, kısa tutulursa daha tatlı oluyor tabi ki.  “ Fermantasyon süresi ne özge , ne diyorsun kızım? “ diyorsanız da basitçe anlatmam gerekirse kurutma aşamasındaki “ bekletme süreniz “ diyebilirim . Kızmayın. Bilimsel bilgilerden uzaklaşmayıp sohbet etmek de biraz zor oluyor bazen, bana hak verin.

Sizlere çok güzel bir üründen bahsetmem gerekiyor. Nedir bu ürün?  Tarhana cipsi.

Bu ürün küçük bir paketin içinde raflarda mevcut. Diyelim ki tarhana yapmadınız ama tadını özlediniz ya da küçük çocuğunuz cips ya da başka bir ürün isteyerek paçanızı çekiştiriyor? Başka ne olabilir? Canınız kıtır kıtır ekşi bir şey istemiş de olabilir. Ya da sürekli piyasada olan ürünlerden farklı bir tat denemek istiyorsunuz o tat da evde çorba içmiş hissi verecekmiş mesela size, o zaman napıyoruz? Artık cevabını biliyorsunuz.  

Bu yeni bir ürün değil ama anlattığımda herkes şaşırıyor  ve ben insanlara alanımla ilgili haberler ulaştırmaktan mutluluk duyuyorum. Tabi beğenmezsen bir daha yemezsin, beğenirsen beni hatırlar bir tane de benim yerime yersin sevgili okur.                                                                         

Not : “ Nesil değişti , afiyet olsun. “                                                  

Sağlıkla kalın!

Gıda Mühendisi – Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..