Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '12

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Cittaslow (Sakin Şehir ) Seferihisar 13. Mandalina Şenliği

Cittaslow (Sakin Şehir ) Seferihisar 13. Mandalina Şenliği
 

resim internetten alıntıdır


Türkiye’nin ilk Cittaslow ( Sakin Şehir) Seferihisar’da 18 Kasım 2012 Pazar günü 13. Mandalina Şenliği yapıldı.

Cittaslow nedir? İtalyanca Citta(şehir) ve İngilizce Slow (yavaş) kelimelerinden oluşan

Cittaslow sakin şehir anlamında kullanılıyor.

13. Mandalina şenliğinin proğramı ise şöyleydi.

11.00 Mandalina İşleme Tesisi Açılışı

12.00 Kortej Yürüyüşü
13.00 Köy Yemeği (Keşkek-mandalina ikramı)
14.00 Açılış
14.15 Ege Üniversitesi Latin Dansları Topluluğu
14.30 Mandalina Kral ve Kraliçe Yarışması
16.30 Edip Akbayram Konseri

İlk olarak Seferihisar Belediyesi tarafından satın alınan ve Mandalina İşleme Tesisinin açılışı yapıldı. Kortej yürüyüşünden sonra Keşkek ikramı yapıldı.

Keşke keşkek ikramı yapılmasaydı ya da doğru dürüst yapılsaydı. Ben keşkekten pek hoşlanmam ama güzel pişen keşkeğe de hayır demem. Keşkekten hoşlanmadığım halde işin esprisi olsun diye ben de kalabalığa karıştım ve keşkek almaya çalıştım. İki hanım keşkek dağıtıyorlardı. Bir tanesi çok güzel çalışıyor sorunsuz dağıtıyordu diğeri ise beyaz GAP tişörtü giymiş,  insanlara tahammülsüz  hanım ise lütfen keşkek veriyor ve tabağı uzatırken de millete küfür eder gibi AAAAAALLLL  demiyor muydu? Kahroldum onu izlerken, millete sanki cebinden keşkek dağıtıyordu, böyle hazımsız insanları özel olarak nereden bulurlar bilmem, sonra da kazanın dibinde biraz keşkek kaldığı halde millete keşkek bitti demesin mi? Ben de o hanımın sırasında olduğum için keşkek alamadım, zaten alsaydım da yemeyecektim, birisine verecektim. Diğer sıradaki eşim ise almış bana “Al, sen ye benimkini” dedi. Bir kaşık tadına baktım tadı ise berbattı. Benim bildiğim kırmızı et konulur, tavuk eti konmuştu. Hem tadı ve dağıtımı rezalet  hem de dağıtım elemanlarından birisi rezaletti.

Daha sonra konuşma yapıldı ve alkışlar sonrası Ege Üniversitesi Latin Dansları Topluluğu çok hoş bir gösteri yaptı. Dansçılar gerçekten iyi eğitim almış kişilerdi ve dansın hakkını çok iyi verdiler.

Dans gösterisinden sonra Mandalina kral ve kraliçesi yarışması yapıldı. Ne yazık ki sonunu bekleyemedik zira dönmemiz gerekiyordu ancak organizasyon güzeldi.

Benim en çok hoşuma giden görüntüler ise renkli macunlar, renkli elma şekeri ve pamuk şekeri satan satıcılardı, çocukluğumu hatırladım.

Keşke vaktim olsaydı da, daha çok kalıp Edip Akbayram  konserini izleyebilseydim.

Seferihisar’a hizmet etmek için gayretli çalışmalarını sürdüren Seferihisar Belediye Başkanı Tunç Soyer’i de unutmamak  gerekiyor..

Anlaşılan Mandalina Üretici Birliği ve İşleme Tesisi Seferihisar’ın kalkınmasına büyük hizmette bulunacak zira Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’ndan ihracat yetkisini almış durumda. İlk tır Sırbistan’a yola çıkmış durumda ayrıca bu tesis  üretim, işleme ve pazarlama özelliğine sahip. Bu demektir ki işletmecilerin yüzü gülecek.

Üreticilerin desteklenmesi ve teşvik edilmesi amacıyla her yıl düzenlenen Mandalina Şenliği’ne herkesin yolu inşallah bir gün düşer.

Her şey gönlünüzce olsun.

Sibel Koçarslan

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..