Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '16

 
Kategori
Öykü
 

Çoban Hüsen Efe

Çoban Hüsen Efe
 

Çoban Hüsen Efe’ yi ben küçüklüğümde hemen hemen her hafta görüyordum. Dedemizin arkadaşıydı ve mahalle komşumuzdu. Hatta biz onu çocuk olduğumuz için “Efe”olduğunu bilemeyip “Çoban Hüsen” diye adlandırırdık.

Ben onu bir de amcaoğlum Hüseyin’ den öğrenmek istedim. Hüseyin; Efe yi anlattı, ben de dinledim :

   -Arap’a et !..Arap’a et ! diye öğretmişler devamlı bu sözü tekrarlıyordu.

Amcaoğlum Efe’yi anlattıkça benim de gözümde onun silueti canlandı. Mahallemizin ilginç insanlarından biriydi. Milli mücadelemizin yaman adamlarındandı. 19 Temmuz 1919’ da  Germencik’te  şehit olan Giritli (Sökeli) Cafer Efe ile birlikte o da Germencik baskınına katılmıştı.

Meleko Mustafa, Çakır Hüseyin, Çendane Hasan, Haydaraki gibi bizim mahallenin Kuvayı  Milliyecileri  hep birlikte Rum çetecilere karşı çarpışmışlardı.

Toprağın bol olsun Çoban Hüsen Efe…

Hepinizin toprağı bol olsun Kuvayı Milliyeciler…

 
Toplam blog
: 137
: 158
Kayıt tarihi
: 09.03.14
 
 

1958 yılında Söke'de doğdum. Esnaf çocuğu olarak ilk, orta ve lise eğitimimi Aydın ili Söke ilçes..