Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '07

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Çocuk tiyatrosu böyle mi olmalı?

Birkaç hafta önce henüz 3 yaşına basmamış olan büyük kızımı tiyatroyla tanıştırmaya karar verdim. Gazetelerden ve internet’ten çocuk tiyatrolarına baktıktan sonra ücretsiz bir tiyatro gördüm. Gayet iyi alt yapısı olduğuna inandığım bir gruba ait tiyatroydu ve iyi bir sahnede oynuyordu. Ücretsiz bir tiyatro seçmemin nedeni ilk kez gidiyor olmamız ve ilk 5-10 dakika kızımın karanlıktan korkup korkmadığını, koltukta oturup oturmadığını anlamak gerekirse çıkmak içindi. İlk tiyatromuzdu ama ne yazık ki çok kötü etkilendik. Neden mi?

Oyun başlamadan önce çok iyiydik. Koltuğumuza oturduk. Diğer çocuklarla sohbet ettik. Oyun zamanında başladı. Ama o da ne? Bir palyaço ve sürekli başarısız ağlamaklı, hüzünlü vs. Kızım biraz sıkıntı duymaya başladı. Gözünü kapattı ve omzuma yattı. İzletmek mümkün değil. İlk tiyatro deneyiminin kötü olması beni oldukça üzmüştü. Tekrar izlemesi için ikna etmeye çalıştım ama başını hiç kaldırmadı. Sahneye birkaç palyaço daha çıktı. Sürekli hareket, sevimsiz boyanmış suratlar. Bu da yetmezmiş gibi bir de kafası kesilmiş olarak gelen bir tipleme.

Acaba çocuk tiyatrosu böyle mi olmalı? Yoksa daha dingin, keyifli, ürkütücü gelebilecek sahnelerin olmadığı bir oyun mu izletmeliyiz. Ben evde anlattığım masallarda bile yumuşatarak anlatmaya çalışıyorum. Efsane masallarda bile üvey annenin pamuk prensesi öldürtmek istemesi, kibritçi kızın hüzünlü hikayesi ve daha pek çokları. Bu konuda uzmanların bizleri aydınlatmasını umuyorum.

Kızımın tiyatroyla tanışması nasıl bitti diye sorarsanız. Aynı gün içerisinde bir başka oyun bulduk. Kızım da ilk tecrübesinden etkilenmeyerek izleyebileceğini söyledi. Sonuç mükemmel. Baştan sona tek nefeste oyunu izledi ve katılım gerçekleştirdi. Prenses Yasemin adlı oyunun tüm oyuncularına ve yöneticilerine kızıma tiyatroyu sevdirdikleri için teşekkür ediyorum. Bu oyuna ertesi hafta bir kez daha gittik. Sonra da iki hafta üst üste yine kızımın beğenerek izlediği, çocuklar için biraz uzun olması ve ara verilmesi dışında dezavantajını görmediğim, kostümlerin ve oyuncuların mükemmel olduğu Pinokyo oyununa gittik.

Bundan sonra da oyunları takip etmeye devam edeceğiz.

Tiyatro oyunlarını sahneye koyan oyuncusundan, yönetmenine, ışıkçısından biletçisine herkese teşekkürler.

Sevgiler,

IŞIL TABAĞ

 
Toplam blog
: 189
: 6400
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Endüstri Mühendisi olan Işıl Tabağ, Avrupa Okullar Birliği görevinden sonra 1998 yılından bu yana..