Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuklarda astım

Çocuklarda astım
 

Dünya sağlık verilerine göre dünya üzerinde 150 milyon civarında astım hastası bulunmaktadır. Ülkemizde ortalama her 15-20 çocuk tan biri astım riski taşımaktadır. Astım, sıcak ve nemli iklimlerde daha sık görülmekle beraber bu hastalığın Türkiyede en çok bulunduğu bölgeler karadeniz ve marmara bölgeleridir.

Geçtiğimiz hafta, iş arkadaşlarımın çocuklarından bazılarının astım olduğunu öğrendim. Arkadaşlarıma ilk olarak ailelerin de astım olup olmadığını sordum.. Çünkü astım’ın kronik bir hastalık olduğunu biliyordum. Arkadaşlarımdan birinin çocuğunun annesinin, diğerinin de babaannesinin astım olduğunu öğrendim. Tesadüfen yaptığımız bu konuşmalardan sonra çocukların, 3-4 yaş civarlarında olduğunu, astımın krizler halinde geldiğini, 2 yaşına kadar astım teşhisinin değilde bronşit teşhisinin konduğunu ve özellikle soğuk havalarda üşüttükleri zaman daha da çok rahatsızlaştıklarını öğrendim. Arkadaşlarımdan aldığım bilgiler bir bakıma beni dehşete düşürdü.Bu yüzden astım hakkında araştırma yapmaya ve sizlerle bu bilgileri paylaşmaya karar verdim.

Astım, öksürük, hırıltı, solunum ve nefes darlığı belirtileriyle ortaya çıkan kronik bir hastalık olmakla beraber, aynı zamanda da allerjik bir hastalıktır. Bahsedilen öksürük , hırıltı ve nefes darlıkları için sürekli olmayan rahatlatıcı ilaçlar kullanılmaktadır. Uzun süreli tedavilerde ise koruyucu ilaçlar kullanılması gerekmektedir. Astım tedavisinde kullanılan diğer bir yöntem ise aşı tedavisidir. Belirtilen aşı’dan önce mutlaka deri üzerine allerji testi uygulanmalıdır. Aşı allerji uzmanı doktorlar kontrolünde yapılmalıdır.

Astım tedavisinde, yaşamı ve nefes almayı daha kolay hale getirmek için ev tozlarından, küf ve mantardan, mevsim geçişlerindeki polenlerden, sigara’dan ve evcil hayvanlardan korunmak gerekmektedir. Ayrıca çocuğunuza ait peluş oyuncaklar sıcak suyla yıkanmalı ve yatağındaki yastıklar kuş tüyü yerine elyaf olmalıdır. Özellikle soğuk havalar da çocuklar daha iyi korunmalı, nezle ve grip olan kişiler ile fazla etkileşime girmemeleri ve çocukların sağlıklı beslenmeleri gerekmektedir.

Astım tedavisi için yine arkadaşlarımdan öğrendiğim kadarıyla, altarnatif fakat bilimsel olmayan yöntemlerden bazılarıda çocuklara, bıldırcın yumurtası yedirilmesi, bal ve polen yedirilmesi, laserle akapuntur tedavisi ve mağarada kalma gibi yöntemler de bulunmaktadır.

Kronik astım riski taşıyan ailelerin, bebek sahibi olmaya karar vermeden önce astım hastalığına, çocuklarının da yakalanabileceğini düşünerekten gerekli tedbirleri almalı ve gereken testleri zamanında yaptırmalıdırlar. Ayrıca hamilelik sürecinde mutlaka hergün elma yenmelidir. Çünkü hamilelik döneminde hergün elma yiyen annelerin, çocuklarının astıma yakalanma oranları daha düşüktür.

Sonuç olarak uzmanlarında söylemiş olduğu gibi astım gibi bir çok hastalığın engellenmesi açısından, mutlaka sağlıklı ve dengeli beslenmeli, sigara içmemeli ve temizliğe çok özen göstermeliyiz.

Sağlıklı günler geçirmeniz dileğimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..