Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '06

 
Kategori
Teknoloji
 

Çocukluk fotoğrafları..!

Çocukluk fotoğrafları..!
 

Geçenlerde elime bir çocukluğa ait eski siyah beyaz bir fotoğraf geçti. Fotoğrafta 5-6 yaşlarında bir erkek çocuğu ve aynı yaşlarda iki kız çocuğu vardı. Üçü de birbirinden sevimli, bir o kadar da tatlı. Belli ki yakındaki büyükler erkek çocuğunu kızların arasına almış, sevimli olsun diye kızların ellerini onun omuzlarına attırmışlardı. Şimdi olsa belki bu erkek çocuğu iki güzel kızın arasında olmak için can atardı, ama orada buna bir hayli kızdığı asılan tatlı yüzünden o kadar kolay anlaşılıyor ki. Belli ki utangaçtı, istemiyordu ama bunu da büyüklerine kabul ettirememişti.

Erkek çocuğun saçları ne kadar da gürdü, saçları kafasıyla yetinmemiş alnına taşmıştı. Kimbilir belkide şu an bu saçlardan eser bile yoktur. Ya kızlar, onlar da çok hanım hanımcık gözüküyorlardı. Fotoğraf çok güzeldi, birçok şeyi anlatıyordu ama ahh bir de görüntüleri olsaydı. Onların konuşmalarını dinleseydim, hele o erkek çocuğu nasıl birisiydi, 5 yaşında nasıl konuşuyordu, mimiklerini ve ifade şeklini görsem, onu izlesem ne güzel olurdu.

Bu resimdeki o erkek çocuğu benim:) Kendi çocukluğuma sanki bir başkasına bakar gibi bakıyordum. Sevimli halim, mimiklerim çok hoşuma gitmişti. Bir an kendimi daha çok tanımak istedim. Kişinin kendini tanıması hep bu an veya ileri doğru olmaz, bazen de geriye doğru olur. Kişinin kendi çocukluğu anlaması, belki şu an kendisini daha çok anlamasına oldukça faydalı bile olabilir. Malum bizi biz yapan herşeyin temelleri bu döneme aittir.

Ortaokul sıralarına kadar geçen çocukluk hayatımda elimde topu topu bu da dahil 10 fotoğraf var. Herhangi bir video kaydı yok, hepsi bundan ibaret. Bundan fazlasını ailemin imkanlarını düşündüğümde beklemek biraz hayal olur. Ancak olmasını dilerdim, böyle bir şansım olsa herhalde kendimi defalarca izler, belki de gördüğüm çocuğu kendim gibi severdim:) Onu tanımak beni daha mutlu ederdi, hayatımın bilmediğim veya hatırlayamadığım kısmını seyretmek çok hoş olurdu.

İleride bir veya birden çok çocuğum olursa onlara bu şansı vermek için elimden geleni yapmaya kendi kendime söz verdim. Merak etmeyin amacım onun her saniyesini filme almak değil, herşeyi olduğu gibi bunu da ölçülü yapmak gerek. Ancak ona yetişmesinin dönüm noktalarını sunmak, onu ona anlatmak inanıyorum onu veya onları da benim gibi mutlu edecektir. Artık bunu yapmak çok fazla bir beceri veya erişilemeyecek bir maddiyat gerektirmiyor. Bilmiyorum siz kendi çocukluğunuza bakıp neler hissediyorsunuz, eğer benzer düşünüyorsanız, çocuğunuz veya çocuklarınız varsa onlara bu şansı lütfen verin.Teknoloji asıl bunun için var. Siz, "Güzel düşündün, bize şöyle ekonomik bir makina öner lütfen..!", diyorsanız 189$' dan 139$ düşen fiyatıyla HP PhotoSmart M425'i önerebilirim. Hem 3x optik yakınlaştırmaya sahip, hem CCD' si 5 MegaPixel, hem 512 MB SD kart hafızası fiyatın içinde, hem de 640x480 yani VGA modda video da çekebiliyor. Ayrıca kalitesine göre oldukça da ucuz, daha ne olsun.

Hoşcakalın...

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..