Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '07

 
Kategori
Haber
 

Çok mu istedik?...

Çok mu istedik?...
 

Diyorlar ki “İktidara ve özellikle ERDOĞAN’a (Yani başbakana) niye bu kadar yükleniyorsun?”

Soru bu…

Hadi, cevap verin de göreyim sizi… Öyle bir cevap vereceksiniz ki, evelemeye gevelemeye ve kekelemeye gerek olmayacak. Millete “Yerseniz” diye de yutturmaya kalkışmayacaksın. Eğri otursan bile bu soruya oku doğrusuna cevap vereceksin.

O zaman ben de oku doğrusuna, evelemeden, gevelemeden ve kekelemeden “NET” bir şekilde ve de isterseniz “Göl”e şey etmiş gibi cevabı vereyim…

Ben… Yani Millet olarak biz, acaba “Devlet adamı” niteliği taşıyanlar tarafından yönetilmeyi hak mı etmiyoruz yoksa bir günah işledik de cezasını mı çekiyoruz?

Şimdi “Hadi oradan… Soruya soru ile cevap verme…” gibi klasik bir cevap vermeyin. Hem soruyorum ve hem de “Ben devlet adamı niteliği taşıyanlar tarafından yönetilmek istiyorum” diye cevap vermiş oluyor ve bu arada da millet olarak size de şööööyle bir göğsümde topu yumuşatarak “Pas” atıyorum (Mehmet EREN’e inat)[1] ki, sizler de boş durmayın diye…

Ben, yaşım gereği “Devlet adamı” niteliği taşıyanları da yaşadım, devletin çivisini çıkaranları da…

Yaşamadığım bir tek “Atatürk” dönemi var ki, keşke hayata o zamanlar gelseydim de bu günlere kadar da sağlıklı (!) yaşıyor olabilseydim.

Rahmetli İsmet İNÖNÜ’nün cumhurbaşkanlığı dönemini, aklım ererek olmasa da yaşadım ama Başbakanlığı dönemine iyice aklım erer. Nesli tükenmiş “İsmet İNÖNÜ” hastalarından biriyimdir ben. Evimde koca koca fotoğrafları vardır. Hele o kafasını arkaya atarak “kahkaha” atan fotoğrafına bayılırım.

Şimdi sorarım size... Siz İnönü rahmetliğin kaç çocuğu vardır bilir misiniz? Hadi bir Erdal İNÖNÜ, siyaseti ve bilim adamlığı tarafından onu bildiniz ya başka?...

Bilmezsiniz, çünkü “Devlet adamları” bebelerini “ulu ortaya” salmazlar. O nedenle de Ömer İNÖNÜ’yü kimse tanımaz, ne iş yaptığını da bilmez. Kızını, meşhur bir gazetecinin (Metin TOKER) eşi olması nedeniyle hayal meyal hatırlarlar. Tabi Gülsüm (TOKER) BİLGEHAN olmasa siyasetle uğraşan, torunu olduğunu bile kimse bilmez. Siyasete çıkana kadar kimse bilmemiştir kim olduğunu…

Peki ya ondan sonrakiler…

Celal BAYAR’ın kaç çocuğu var ve ne iş yaparlar? Adnan MENDERES’in çocuklarından rahmetlik olanına kadar kimse bilmedi. Aydın MENDERES de siyasete başladığında duyduk üç oğlu olduğunu.

Ondan sonrakilerin de hemen hepsi öyle…

Ta ki, Turgut ÖZAL’a kadar.

İşte orda pusula saptı. Şimdi onun eşi ve çocukları konusuna girersek olmaz (!) çünkü bu yazı yayına alınmaz. Ancak “yakın tarih”tir çoğu kimse bilir.

Kenan EVREN’in ve Ahmet Necdet SEZER’in çocuklarını da kimse bilmez.

Onlar “Devlet adamı” gibi davranmışlar ve çocuklarını ulu ortaya salmamışlardır. Toplumun ilgisinden hep kaçırmışlar…

Diğer taraftan…

Geçmişe doğru gittim araştırdım. İsmet Paşa, zaman zaman kızar ve döne döne çizmesini arardı. Rahmetli eşi hep saklar mıydı bilmem ama eline geçirse ayağına da geçirip bazılarına hadlerini bildirmek istediğinden çok eminim ama o sinirli halinde bile milleti hiç azarlamadı…

Diğerlerinden de hiç “Azar” işitmedi “Aşağılanmadı” bu millet…

Yine sorabilirsiniz ki “Devlet adamı” olmanın bir prototipi mi var?...

Yok… Prototipi elbette yok. En azından “Fiziki” görünüşü ile prototip yakalamak mümkün değil. Anacak olmazsa olmazları var.

Devlet adamı, bilgisi, yeteneği, deneyimi, öngörüsü ve çevresi ile kendini “Millete adamış” bir kişidir.

Devlet adamı, gelişmeye açıktır. Ama “Genleşmeye” değil. Gelişirseniz, millet fayda görür, genleşirseniz maazallah kendinizle birlikte çevreniz de zarar görür.

Devlet adamı, milleti için var olduğu için, milleti ile “Sohbet” eder, dinler, kafasında çözer ve uygular.

Devlet adamı, özü ile sözü ile açık ve “Net” kişidir. Yoruma gerek bırakmaz.

Devlet adamı, milletin bir ferdine “Terbiyesiz” demez, bu güne kadar dememiştir de…

Devlet adamı, ileri ve geniş görüşlü, milleti için refah ve mutluluk getirecek görevlerin sahibidir. Ne diyorlar ona, vizyon ve misyon sahibidir yani…

Meseleleri hep beyninin arkasında değil, önünde çözer. Saklısı, gizlisi ve başka hesapları olmamıştır.

Daha bir sürü meziyet (Özel nitelik) saymak mümkündür.

Ben, böylesi “Devlet adamları” tarafından yönetilmek istiyorum. Bu nitelik kimde varsa, ben ondan yanayım. Bu kişi Recep Tayyip ERDOĞAN da olur, Deniz BAYKAL da olur, Devlet BAHÇELİ de olur, Abdullah GÜL de olur, ya da bir başkası da… Hiç önemli değil. Yeter ki “Devlet adamı” niteliğine yaraşır, yakışır kişiliği, bilgisi, becerisi, deneyimi, vizyonu ve misyonu olsun.

İşte bizler “Millet” olarak 22 Temmuz 2007 Pazar günü sabah oy verme saatinden başlayıp bitme saatine kadar bunları seçeceğiz.

Çok mu bir şey istedik?


13 TEMMUZ 2007


Not: Benim gördüğüm ilk “Devlet adamı”nın aile fotoğrafı…

[1] Sevgili kardeşimiz eski futbolcu ya, onun sahasına girmiş oluyoruz diye “Ona inat” oluyor…

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..