Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Çok sık hastalanıyorum ne yapmalıyım ?

Çok sık hastalanıyorum ne yapmalıyım ?
 

Ben ilaç satmıyorum :))


Merhaba Sevgili blog dostlarım;

Bu hafta sizinle bambaşka bir konu paylaşmak istedim. Kış aylarında kapımızı sıklıkla çalacak olan grip virüsü gibi hem sağlığımızı hemde bununla bağlantılı yaşam kalitemizi düşüren yegane unsur olan virüs ve bakterilerden ve vücudumuzun savunma sisteminden bahsedeceğim dilimin döndüğünce. Durun sayfayı kapatmayın söz veriyorum işe yarayacak :))) Bu gün aşktan sevgiden değil biraz sağlıktan söz etmek istedim. Her şeyin başı sağlık değil mi?

Tatillerimizi yaptık işimizin başına döndük hep beraber. Havalarda yavaş yavaş soğuyor. Kışın kendini daha fazla hissettiren bakteri ve virüsler aslında bizim yorgun düşmemizi bekliyor olacaklar kapalı alanda çalışıyor olmakta onların ekmeğine yağ sürecek.

Yorgunlukla beraber hava değişimi yada kronik hastalıklarınız nüksedecek nerden mi biliyorum ben sinüzit hastasıyım bademciklerim yok yavaş yavaş başladı bile benim içimdeki canavar kıpırdanmaya :)))

Antibiyotik kullanım alışkanlığının yoğun olduğu yurdum insanı , bu dönemlerde yüklenecek ilaca ama bu ilaçların vücutta yaptığı tahribatı bir bilseniz.Açıkcası bende bu eğitimleri alana adar bilmiyordum. Halbuki vücudumuzun bir savunma ordusu var ve bu ordu her daim ayakta benimki elinden gelse hep yatakta olacak ama zalim dünya işte çalışmak lazım :)))

Neyse şaka bir yana benim eğitimden beri düzenli kullandığım bir bağışıklık sistemi güçlendiriciden bahsedeceğim bu yazıda size adı Beta Glukan.

Bu etken madde amerikalılar tarafından bulunmuş yaklaşık 50 yıldır da kullanılıyor. Türkiyede de bir ilaç firması bu ürünü kapsül şeklinde üretiyor.Beta glukan yan etkisi olmayan ve ilaçlarla kullanıldığında etkilenmeyen bir etken madde yani eğer şeker düşürücü tansiyon ilacı yada astım ilacı gibi devamlı kullandığınız bir ilaç varsa dahi bu destek ürününü yanında güvenle kullanabiliyorsunuz. Hakkında bir çok araştırma var bunun anlamı üzerinde deneyler yapılmış çalışmalar yapılmış güvenli bir ürün olduğu.

Benim gibi sizde günde 13 saat çalışıyorsanız, yorgunluk sık hastalanma, şeker, kolestrol, kanser, aft uçuk, ya da bilinen adıyla zona gibi bağışıklık sistemi kaynaklı bir hastalık yaşıyorsanız bu ürün işinize yarayabilir.

Deneyin farkı göreceksiniz.Ben bu preparatla eğitimde tanıştım düşünün günde sadece 3 saat uyuyorsunuz buz gibi bir otel ve bendeniz her daim hasta bir ürün müdürüm bu halimi görüp acımış olacak ki bana 1 kutu bu üründen verdi ve sonuç işe yaradı ben 3 gün içinde kendimi daha iyi hissetmeye başladım. Üstelik stres kaynaklı olduğunu tahmin ettiğim uçuğumda 2 gün içerisinde geçti.

Dahası bu ürün çocuklarda da sıklıkla kullanılıyor. Hatta şu anda çocuk immünolojisi bölümlerinde bu etken madde ile ilgili seminerler veriliyor. Amerikan ilaç ve gıda san. Bu etken maddeyi gras kategorisi dedikleri güvenilir grubuna almış. Bilirsiniz Amerikalılar pek yaş tahtaya basmazlar.

Sadece yapılması gereken, günde 1 tane kapsül yutmak yada benim gibi yutamıyorsanız süt, meyva suyu yada puding gibi bir yiyeceğin içine karıştırmak ben kapsülü açıp akşam çorbama karıştırıyorum.

Bu bir ilaç olmadığı için reçeteyle satılmıyor. Devlet vitaminleri ödemediği gibi bu grubuda ödemiyor ama baktığınızda günlük maliyeti 0, 625 ykr geliyor ki biz 4 adet sigaraya zaten bu parayı veriyoruz.

Ben BAGISIKLIK.COM dan sizin için bazı bilgileri sizin için aşağıya kopyaldım bunlar sıkça sorulan sorular köşesinden isterseniz sizde girip bir göz atabilirsiniz.

Şimdiden sağlıklı günler dilerim.


Beta-Glukan, bağışıklık sistemini güçlendirerek; vücut direncini artırarak günlük yaşamda kişinin kendini daha sağlıklı hissetmesini sağlayan beslenme desteği olarak kullanılabileceği gibi, çeşitli durumlara bağlı olarak (stres, sigara, kemoterapi, uzun süreli antibiyotik kullanımı, cerrahi operasyon gibi) vücut direnci zayıflamış kişilerde vücut direncini artırmak ve hastalıklara yakalanma riskini azaltmak amacıyla da kullanılabilir. Örneğin;

Yoğun stres altında çalışanlarda (öğrenciler, doktorlar, borsacılar, öğretmenler, bankacılar vb.)
Sigara içenlerde,
Yaşlanma sürecine girenlerde,
Fast-food tarzı beslenme alışkanlıklarına sahip olan kişilerde,
Sık enfeksiyon geçiren kişilerde,
Cerrahi operasyon geçiren kişilerde,
Kemoterapi veya radyasyon tedavisi görenlerde maksimum fayda sağlar.

Beta-Glukan'ın önerilen dozu nedir?

Genel sağlığı ve beslenmeyi destekleyici olarak günde 1-2 kapsül yani 10-20 mg sağlıklı bireylerde önerilmektedir. Herhangi bir hastalık durumunda bağışıklık sistemini güçlendirmek amacıyla doz artırılabilir. Bu gibi durumlarda 4-6 kapsüllük kullanım söz konusu olabilir. Yani bağışıklık sistemin ihtiyacı ve görülen cevaba göre kullanım önerilmektedir.

Beta-glukan; FDA tarafından ‘TAM EMNİYETLİ ‘onayına sahip GRAS kategorisinde bulunduğundan çocuklarda da rahatlıkla kullanılabilir. Sağlıklı çocuklarda (>6 ay ) günde 1 kapsül 1x1 , enfeksiyon söz konusu ise 2 kapsül 2x1 şeklinde kullanımı söz konusu olabilir.


Beta-Glukan ne kadar süreyle kullanılır?

Bağışıklık sistemini zayıflatan etkenlerin var olduğu süre boyunca düzenli kullanılması gerekmektedir.


Bilinen herhangi bir hastalığı olmayan bir kimse Beta-Glukan kullanmalı mıdır?

Beta-Glukan'ın sağlıklı kişilerde de kullanımı bağışıklık sistemini güçlendirmektedir. Dolayısıyla da sağlıklı kişilerde kullanımı hastalıklara karşı doğal bir koruma sağlar.


Yoğun egzersiz yapanlar, profesyonel ve amotör atletler Beta-Glukan'dan nasıl yararlanır?

Beta-Glukan bu kişilerde non-spesifik immunostimulasyon sağlayarak hastalıklara dirençlerini artırır.


Ekmek mayasına alerjisi olan bir kimse Beta-Glukan kullanabilir mi?

Beta-Glukan; ekmek mayasından özel bir ekstraksiyon yöntemi ile ayrılmaktadır ve yöntemin hassaslığı nedeniyle saf bir şekilde elde edilebilmektedir. Bu nedenle içinde ekmek mayası bulunamamaktadır.


Beta-Glukan'ın hergün sürekli olarak kullanılmasıyla bağışıklık sistem aşırı olarak uyarılmış olur mu?

Beta-Glukan makrofajı aktive eder; onu yabancı maddelere karşı hazırlar ve alarm durumunda beklemesini sağlar. Makrofaj yabancı bir istilacı (bakteri, virüs, mantar, )


KAYNAK; WWW. BAGISIKLIK.COM

 
Toplam blog
: 50
: 3085
Kayıt tarihi
: 31.10.06
 
 

Merhaba hayatta herkesin söyleyeceği birkaç cümlesi vardır, ben de ‘söyleyeceklerim var’ adlı bir kö..