Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '11

 
Kategori
Kitap
 

Çözüm Olmak / Darel Rutherford

Çözüm Olmak / Darel Rutherford
 

Çözüm Olmak / Darel Rutherford


Darel Rutherford adını ilk kez, Aykut Oğut’un “Evrenden Torpilim Var” adlı kitabını okurken duymuştum.

Darel, Aykut Oğut’un Amerika’daki hocası ve çok ünlü bir kişisel gelişim uzmanı, sıfırdan milyarder olan bir insan.

Bu kitabında da güce ve zenginliğe giden yolları adım adım okuyucuyla paylaşmış.

İlk bölümde yoksulluğun sadece içsel durumumuzu yansıttığından bahsetmiş. Hayatınızda sahip olduğunuz her şey, varlığınızın yaptığı seçimlerin sonucu oradadır veya yoktur.

Hepimizin bir gerçeklik algısı var ve bu algı bizi bir kutunun içine hapsediyor.

O kutuya ait olan her şey zaten çoktan orada. Sahip olmadığımız ancak sahip olmak istediğimiz her şey de ne yazık ki, o kutunun dışında.

Eğer isteme gücümüz o kutunun dışında olmanın verdiği güvensizlik hissini bastıracak kadar güçlü olmaz ise, hayattan istediklerinize sahip olamamanız da bir o kadar normal!

Bu kitap size tüm güvensizliklerinizi aşmayı öğretiyor.

Eğer azminiz ve kişisel gücünüz ortalamanın altında ise, muhtemelen kutudan çıkma kararı alamayacaksınız. İnsanlar genellikle isteme sürecinde takılı kalıyorlar.

Oysa istemek ile seçmek arasındaki farkı bilmiyorlar.

İstemek kutunun içinde oluşturduğumuz bir şeydir. O kutuda zaten istediklerinize sahip olmanızı engelleyen bir kutu. Seçmek ise birçoğunun atmayı seçmeyeceği, cesaret isteyen bir adım. Çünkü bu adım rahatlık alanının dışındadır.

İstemek ve seçmek arasındaki mesafeyi geçmek için kişi kendine inanmalıdır.

Yani milyoner olmak, bir sadece seçim meselesidir!

Eğer seçiminiz milyoner olmak ise, dokuz adım sizi bekliyor.

 

           1. Kişisel gücünüzü, seçimin gücünü tekrar keşfedin.

           2. Şu an sahip olduklarınızı, sizin seçtiğinizi kabul edin.

           3. Gerçekten ne istediğinizi bilin.

           4. İsteğinizle ilgili büyük bir tuttu belirleyin.

           5. O olmayı seçin.

           6. Kendi kendinizi dönüştürün.

           7. Direnci anlayın.

           8. Direncin üstesinden gelin.

   9. Destek grubu oluşturun.                                                                                                                            

Darel, kitapta sık sık şunu soruyor okuyucuya.

Eğer şu an probleminiz olmasaydı siz kim OLURdunuz ?

Bu dönüştüren bir soru.

Soruyu sık sık kendinize sorduğunuzda, bilinçaltınız bu soruya cevap vermek ve size kanıtlar sunmak için  çalışıyor.

Eğer şu an probleminiz olmasaydı siz kim OLURdunuz ?

Ben dönüşümüm için bu sorudan fazlasıyla yararlandım. Sizlere de tavsiye ederim.

Kitaptaki bence en önemli konulardan biri de, egonun direnci kırmayla ilgili bölümdü.

Egonun sandığımdan daha zorlayıcı olduğunu ve insanı şu an yaşadığı kutuda tutmak için ne oyunlar oynadığını bilmenin, beni biraz hayal kırıklığına uğrattığını söylemeliyim. 

Ego, zihindeki konuşmaların verdiği olumsuz etkinin sayesinde sizi tekrar tekrar kutunun içine sokmaya çalışacaktır. Çünkü eğer kutunun içinden çıkmayı başarırsanız, egonun o ana kadar yarattığı gerçeklik yok olacaktır.

Bunu öğrendikten sonra, içsel konuşmalarımın ne kadar yıkıcı olduğunu hissettim. Gün içinde hiç susmayan negatif iç sesim, egodan başka bir şey değildi ve tek amacı vardı, beni ömür boyu kutumda tutmak!

Ancak hiç birimiz egomuz değiliz !

Bizler madde dünyasında seçtiğimiz gerçekliği deneyimlemek için çalışan ruhlarız.

Sürekli bu bilinçle hareket ettiğimizde ve zihnimizi kontrol ettiğimizde, egonun oyunlarının farkına varıp, zihinsel kontrolümüzü ele alıp, kutudan çıkmayı başarabiliriz.

Kitabı severek, beğenerek okudum. Özellikle ego ve egoyu yok etmek ile ilgili bölümleri benim için faydalı oldu.

Sizler içinde faydalı olacağına inandığım, harika bir kişisel gelişim kitabı.

Saygılarımla,

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..