Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '07

 
Kategori
Siyaset
 

Çözüm önerileri 2

Lider ne yapmalı

Burada liderden kastım topluma siyasi anlamda önderlik edecek ya da etmeye niyetli kişi anlamında kullanılmaktadır.

Bir kişinin lider olabilmesi için arkasında takipçileri olmalıdır. Takipçileri, destekçileri olmayan bir kişi önceki yazımda saydığım tüm özellikleri üzerinde taşısa bile lider sayılmaz. Peki insanlar bu lideri nasıl tanıyacaklar, varlığından nasıl haberdar olacaklar? Lider kendisini insanlara tanıtmak için neler yapmalıdır?

Çok klasik deyişle, siyasi anlamda lider olmak isteyen bir kişi, siyasi görüşlerine yakın bir partiye üye olmalıdır. Mevcut partilerde belirli mevkilere gelebilmenin şartları bellidir, herkes delege sistemini bilir, genel başkana ve yönetim kuruluna yakın olmak gerekir. Aslında bu sistem başlı başına bir yazı konusu olabilir.

Peki “lider”imizin görüşüne yakın siyasi parti yoksa ne yapmalıdır? O zaman siyasi parti kursun diye cevap verilebilir. Bugünkü Türkiye ortamında siyasi bir parti kurmanın maliyeti nedir acaba? Bunu eminim yıllardır siyasetin içinde olan büyüklerimiz rahatça cevaplayabilirler ama ben normal bir insanın kaldıramayacağı kadar ağır olduğunu düşünüyorum. Peki liderimiz ne yapacak?

Sponsor bulsun diyenler de çıkabilir ama bu durumda lider olacak kişi sponsorlarına borçluluk hissetmeden ne yapabilir ya da zamanı geldiğinde bu borcun diyetini nasıl öder ya da ödeyebilir mi? Ya da birilerine borçlu olan bir kişi artık lider olabilir mi?

Neyse son yıllarda yaygınlaşan sivil toplum örgütleri, siyasi parti yapılanması dışında insanların düşüncelerini daha geniş topluluklara yayması için imkan yaratıyor, denilebilir ki o zaman bir sivil toplum örgütüne girsin ya da kendisi böyle bir dernek kursun.

Burada bir saptama yapalım, bence gazeteci Tuncay Özkan ve Hulki Cevizoğlu insanlara siyaset dışında da mesajlar verilebileceğini ve çok kişinin bu tip kişilerin arkasından gelmeye hazır olduğunun en güzel örneklerini verdiler. Hulki Bey, bağımsız olarak girdiği seçimde başarılı olamadı ama arkasında bir parti olmamasına rağmen önemli miktarda oy aldı, Tuncay Özkan’ı izlemeye devam ediyoruz, bakalım ne yapacak.

Daha net konuşalım.

Bugün siyasi mücadeleye başlamaya niyetli bir kişi ne yapabilir?

Bana göre internet çok önemli bir mecradır, burada olduğu gibi çok sayıda tanımadığımız kişilerle düşüncelerimizi paylaşma imkanımız var. Burada tanıştığımız kişilerle farklı illerde bir araya gelip daha rafine fikirler üretebilmek mümkün. Şayet savunduğumuz fikirler çok sayıda insanın ilgisini çekerse bu tip bir hareket önce dernek, sonra siyasi parti olabilir ya da zamanında ARI GRUBU’nda olduğu gibi kendinizi yakın bulduğunuz bir parti bünyesinde hareket edilebilir. Arı Grubunu örnek olarak verdim, düşünce anlamında kendileri ile bir bağlantım bulunmuyor.

Bu örgütlenme, dernekleşme il il yapılır, insanlar kendileri ile benzer şeyleri düşünen insanlarla bir araya gelir.

Tabi bu arada liderimiz her şeyi ben bilirim havasında olmamalıdır, bunu yaparsa kısa süre sonrasında arkasında ya da yanında kimse kalmaz. Bu nedenle çeşitli konu başlıkları belirleyip bu konularda üniversitelerden ya da konunun uzmanlarından bilgi almak için toplantılar yapmalı, belki ilerideki partinin fikirsel altyapısını oluşturacak düşünceler demetini oluştururken bu toplantıların bir bölümünü halka açık sempozyumlar şeklinde yapmak yararlı olabilir.

Lider dediğimiz kişi organizasyon kabiliyeti olan bir kişi olmalıdır, bir ajandası olmalı ve her şeyi planlı programlı yapmalıdır, bana göre bugün takipçi olmayan bir kişinin bırakın lider olması, herhangi bir işte başarılı olması mümkün değildir.

Yine lafı çok uzatmadan…bu çalışma süreci zahmetlidir, masraflıdır, mutlaka eleştiriler olacaktır, muhalifler olacaktır, muhtemelen tehditler olacaktır. Bunları bir şekilde aştıktan sonra halkın ilgisini çekiyorsanız partileşmenin sırası gelmiştir.

Yine burada bir örnek vermek isterim, ülkemizde Yaşar Nuri Öztürk’ün kurduğu parti (bakın ismini net olarak ben de bilmiyorum), lideri bana göre çok düzgün ve nitelikli biri olmasına rağmen seçimlerde bir başarı kaydedememiştir. Bana göre partileşme süreci çok kısa sürede olduğu için ve maalesef malum medyanın desteğini alamadığı için halkın bilgi alanına girmesine izin verilmemiştir ya da bu mümkün olmamıştır diyelim.

Yani, bu iş hemen olmaz, bir süre gereklidir, buna sabretmek ve tahammül etmek gerekir. Bunlar yapıldığı taktirde başarı ihtimali olabilir.

Diğer taraftan zamanlama çok önemlidir, partinin ve liderin ortaya çıktığı dönem önemlidir, o dönemki sosyo ekonomik konjonktür önemlidir.

Az zamanda çok şey yazınca insanın kafasının karışması ihtimali oluyor, o nedenle burada kesiyorum.

Bugünkü yazıları aslında farklı tarihlerde yazmak istiyordum ancak iş yoğunluğu nedeni ile bugüne kısmet oldu, içlerinde kopukluklar varsa özür diliyorum.

Bir sonraki yazımda ise kurmak istediğim hayali partiden bahsedeceğim.

Selamlar.

CABACAN.

 
Toplam blog
: 29
: 803
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

40 yaşındayım. Bankacılık sektöründe çalışıyorum. Bankacılık, finans, ekonomi ile mesleğim gereği il..