Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '08

 
Kategori
Bayramlar
 

Cumhuriyet 85 yaşında

Büyük önder Mustafa Kemal ATATÜRK’ ün liderliğinde, kahraman Türk ordusu ve yüce Türk Milleti tarafından kurulan; Türkiye Cumhuriyeti’ nin 85 inci kuruluş yıl dönümü kutlu olsun ...
85 inci Kuruluş yıl dönümünü kutlayan ey koca çınar!... Cumhuriyet’im benim… 85 yıl önce yoksulluk ve yorgunluk içerisinde büyük fedakarlıklarla dikilen körpe fidan… Bu gün; senin adınla ve bayrağımın gölgesinde yaşamanın onurunu duyuyorum…

Ey koca çınar!... Evet sen, Cumhuriyet’im Benim. Sen bil ki; Korkum yok, ne karanlıktan, ne böcekten ne de örümcek ağlarıyla örülü zihniyetten. Çünkü , laiklik, özgürlük, çağdaşlık ve çalışkanlık ilkeleri dolaşıyor, damarlarımdaki asil kanda...

Ey koca çınar; Cumhuriyet’ im benim. “Çanakkale Geçilmez!...” diye destanlar yazdırmadı mı, senin uğruna akan şehit kanları? Şehitlerimizin kanlarıyla sulanan topraklardan güç alarak büyütmedin mi sen gövdeni? Senin kökün sulanmadı mı şehit kanlarıyla ; Anafartalar’ da, Dumlupınar’ da, Sakarya’ da... Köklerin; ta derinlere inip yayılmadı mı Edirne’ den Ardahan’a...

Ey koca çınar; Cumhuriyet’ im benim!...Ey benim gururum, yaşam kaynağım!...Dedemden ninemden miras aldığım büyük hazinem; bu emaneti hiç şüphe yok ki; ben de torunlarıma devredeceğim...

Ben; dün Mustafa Kemal torunu...Bu gün laik, özgür, çağdaş Türkiye Cumhuriyeti kadını. Damarlarımda dolaşan kudretli asil kanımın, son damlasına kadar; Cumhuriyet ve Mustafa Kemal ATATÜRK’ ün ilkelerinden asla vazgeçmeyeceğim...

Büyük Önder Mustafa Kemal ATATÜRK'ün sözleriyle, Cumhuriyet Bayramımızı coşkuyla kutlamanın sevincini yaşıyor ve paylaşıyorum:

"Benim naçiz vücudum, elbet bir gün toprak olacaktır; fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet yaşayacaktır..."

Mustafa Kemal ATATÜRK

 
Toplam blog
: 161
: 735
Kayıt tarihi
: 26.01.08
 
 

1955 yılının, aydınlık Nisan sabahlarından birinde; 22 Nisan sabahı duyulmuş ilk avazlarım… Üsküdar ..