Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '14

 
Kategori
Üniversiteler
 

Cumhuriyet Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği öğrencisi Mustafa Seçgil ile...

Cumhuriyet Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği öğrencisi Mustafa Seçgil ile...
 

Mustafa


Cumhuriyet Üniversitesi  Otomotiv Mühendisliği Bölümü Öğrencisi  Mustafa  Seçgil ” İletişim İnsanlar için  Mükemmel  bir nimettir”

SORU- Bize kısaca kendinizi  tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? 

MUSTAFA SEÇGİL- Ben İstanbul'un Fatih ilçesinde doğdum. Müzikle ve resimle uğraşmayı seviyorum. 23 Nisan İlköğretim Okulu'na başladım. 3.sınıfta naklimi başka okula almak zorunda kaldım. Şükrü Yemenicioğlu İlköğretim Okuluna geçtim. Liseyi Vefa Poyraz Lisesi'nde bitirdim. Şu an Cumhuriyet Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Otomotiv Müh. Bölümü 2. sınıf öğrencisiyim.

SORU- Neden  Otomotiv Mühendisliği?  Neden Sivas? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne  farklar var?

MUSTAFA SEÇGİL- Ben aslında Otomotiv Mühendisliğine isteyerek gelmedim. Mimarlık istiyordum. Doğrusunu söylemek gerekirse puanları çok yüksekti. Bende 1 sene tekrar hazırlanarak vakit kaybetmemek için tercihlerimi puanım doğrultusunda yapmaya karar verdim. Âmâ tercihlerimde de karışıklık oldu. Otomotiv aslında son tercihimdi. İlk sıraya yazıvermişim. İlk tercihim olarak burası çıktı. Âmâ şuan seçtiğim mesleğin bana tam olarak uyumlu olduğunu ve ilerde severek yapacağımı düşünüyorum.

SORU- Bize ailenizden  bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede  okur? Onların sizin çabalarınıza bakışı nedir?

MUSTAFA SEÇGİL-  Biz 4 kardeşiz. Benden büyük ablam, küçük kız kardeşim ve en küçük erkek kardeşim var. Ablam İnönü Üniversitesi Kimya Müh. bölümünde okuyor. Küçük kız kardeşim orta son ve erkek kardeşim ilkokul 2. sınıfta. Annem ev hanımı, babam ise tekstil işiyle uğraşıyor.

SORU- Gençler genelde   iletişim kurmaktan ve yeni  insanlarla tanışmaktan çekiniyor. Siz ise buna  nazaran  aktif girişken insansınız. Bunun  sizin hayatınıza  kattıkları neler oluyor?

MUSTAFA SEÇGİL- İnsanlarla konuşmayı seviyorum. İletişim insanlık için mükemmel bir nimet. Bunun farkında olmayan insanlar var. Ayrıca her diyaloga girdiğim insanın bana bir şey katacağına inanıyorum. Çünkü her insanın bilgisi ve ilgi alanları farklı.

SORU- İletişimde etkili olmak insana ne  kazandırıyor?

MUSTAFA SEÇGİL- İletişim her alanda başarılı bir iş ilişkisini, aile ilişkisini ve çevredeki kitleyle iletişimini sağlar. Başarılı bir iş ilişkisi, aile ilişkisi ve ev ilişkisi mutluluğu, saygıyı, huzuru getirir. İletişim kurarak kendi sorunlarımıza ve karşımızdaki insanın sorunlarına mantıklı çözümler bulabileceğimizi düşünüyorum.

SORU- Kitap okuyor musunuz? Bunun sizin gelişiminize  ne gibi katkıları olmuştur?  

MUSTAFA SEÇGİL- Kitap okuduğum çok söylenemez. Bu yönden sıkıntısını şimdiden çekiyorum. Arada iletişim kurarken sözcükler yetersiz kalıyor, aklımdaki kavramı tanımlayamadığım oluyor.

SORU- Arkadaşlıkta neye dikkat edersiniz? Bunun size kattıkları neler?

MUSTAFA SEÇGİL- Arkadaşlıkta saygı, dürüstlük, hoşgörü, paylaşımcılık olmazsa olmaz. Bunlar sanırım bir arkadaş için genel kriterler. Tabii ki hepimiz insanız ve kusurlarımız olabiliyor. Kimsenin dört dörtlük bir insan oluğuna inanmıyorum. Âmâ sonuçta bu kriterlere en yakın insanlarla kaynaşmaya, arkadaşlık yapmaya çalışıyorum.

SORU- Çok genç hatalarından ders almaz. Siz hatalarınızdan  ders çıkaran insan mısınız ?

MUSTAFA SEÇGİL- Tabii ki. Zaten bunun için şimdiki yapacağım hataların yarın nelere sebep olacağını bilerek olduğunca hata yapmamaya çalışıyorum.

SORU- Bölüm , Fakülte ve  Üniversitenizin gelişimi için neler önereceksiniz?

MUSTAFA SEÇGİL- Öncelikle ilk adım projelere daha fazla destek vermekle olabilir. Bu sayede projelerin sayısı arttırılmak amaçlanabilir. Bilim amaçlı gezi ve etkinlikler arttırılabilir.

SORU- Otomotiv Mühendisliği  tercih etmek isteyen gençlere neler önereceksiniz?

MUSTAFA SEÇGİL- Aslında otomotiv mühendisi kara taşıt araçları konusunda uzmanlaşmış makine mühendisi olarak düşünülebilir. Eğitim gördüğünüz ve çalışacağınız yer ne kadar kirli ve gürültülü bir ortam olsa da inanın ki gerçekten çok güzel bir bölüm. Yapılan işten zevk alınca ortamın kirli ve gürültülü olması hiçbir şekilde engel olmuyor.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..